پیام‌های ارسالی شما از طریق شبکه‌های اجتماعی؛

از مشکل کم‌آبی در روستای مهکی رومشکان تا مشکلات کشاورزان زحمتکش مشهدی

مهم‌ترین پیام‌های رسیده در تاریخ ۲۸ تیرماه از طریق شبکه‌های اجتماعی به شهروندخبرنگار، در این بسته قابل مشاهده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، شما مخاطبان عزیز از طریق شبکه‌های اجتماعی برای شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با شماره ۰۹۳۰۳۰۰۱۹۴۷ یا شناسه @shahrvandyjc پیام‌های متعددی را در موضوعات مختلف برای ما ارسال کرده‌اید.

از میان انبوه پیام‌های رسیده در تاریخ بیست و هشتم تیرماه در پیام‌رسان‌های شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین آن‌ها در ادامه قابل مشاهده است. 


ب

 



روستای مهکی در شهرستان رومشکان استان لرستان.۷سال است که تابستان‌ها این روستا با کم‌آبی مواجه هستند. هیچ‌کس هم رسیدگی نمی‌کند.



سال ۹۸--۹۹ برای کشاورزان محروم و زحمتکش منطقه خراسان و مشهد؛ که جز زعفران محصول دیگری نداشته‌اند (با توجه به کمبود آب فقط قادر به کشت محصول زعفران بوده‌اند) جز ضرر و زیان حاصلی به ارمغان نیاورده است.
علیرغم آنکه که زعفران محصولی بسیار استراتژیک ارزآور و صادراتی است، متأسفانه نوع نگاه مسولین به آن تا به الآن حاصلی به‌جز ناامیدی برای کشاورزان به بار نیاورده تا جایی که اگر محصول زعفران امسال را به قیمت فعلی بفروشند، با توجه به هزینه‌های سالانه (کاشت و داشت و برداشت) چاره‌ای جز امحا و از بین بردن محصول خود ندارند و برای امرارمعاش ناگزیر از مهاجرت به شهر‌ها و اشتغال به مشاغلی هستند که در آن بی‌تجربه‌اند و به علت هزینه‌های سنگین زندگی، لاجرم باید روی به حاشیه‌نشینی بیاورند که خود معضلات فراوانی به دنبال خواهد داشت.
به نظر می‌رسد علیرغم تورم شدید امسال و افزایش هزینه‌های دیگر از قبیل خدمات و ماشین‌آلات کشاورزی و مزد کارگر و رشد بسیار فزاینده قیمت‌ها، مسئولین ابداً تصمیمی برای حفظ این محصول استراتژیک و حمایت از کشاورزان ندارند.
از یکسو هزینه‌های مترتب بر تولید زعفران شامل تهیه زمین، خرید پیاز، کاشت محصول، نگهداری محصول از آفات سموم، خرید چندباره آب و ذخیره‌سازی آن، هزینه بالای کارگر از جمله جمع کردن و پاک کردن گل در این مقطع سال و کمبود نیرو هر یکسر به فلک کشیده است و از سوی دیگر قیمت زعفران به دلایل نامعلوم و مبهم برای کشاورزان به هیچ عنوان رشد نداشته و روند ناامیدکننده سقوط قیمت آن برعکس سیر فزاینده هزینه‌ها، بسیار باعث حیرت شده است.
از شما خبرنگاران آن رسانه تقاضامندیم به‌عنوان چشمان بینای جامعه، صدای ما کشاورزان محروم را به گوش مسولین کشور و مقام معظم رهبری برسانید و دعای خیر ما کشاورزان را هدیه سفره خود سازید.
نیک میدانید کشاورزان برای معاش، توکل به خدا و چشم بر زمین و امید به برداشت و عرضه محصول خود دارند و اگر محصولشان زمین‌گیر شود، شرمنده خانواده خود خواهند شد.
خواهشمند است زبان رسای کشاورزان زعفران کار، در رساندن درد و الام و مشکلاتشان به گوش رهبر باشید. از زحماتتان متشکریم. جمعی از کشاورزان زعفران کار منطقه خراسان.


 

سلام.۶ خرداد سهام عدالتم را از طریق اپلیکیشن ایوا برای فروش گذاشتم، بعد از حدود ۴۵ روز حدود هفتصد هزار تومان واریز شده، که یه مبلغ ۵۰۰ هزارتومان و یه مبلغ ۱۵۰ هزار تومان و یه مبلغ ۵۱۰۰تومان و یه مبلغ ۹۶۰۰ تومان طی چند روز واریز شده. پیگیری کردم گفتن کارگزاری صبا تأمین مسئولیت فروش سهام عدالت منو به عهده داره، لطف کنید به گوش مسئولان برسانید چرا این‌همه طول کشیده و چرا این مبلغ‌ها به حسابم واریز میشه؟ مگه به نرخ سال ۸۴ فروخته میشه؟ چند بار هم با ارتباط مردمی بانک ملی تماس گرفتم بعد از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه انتظار گفتن به ما ربطی ندارد، شعب بانک ملی هم مراجعه کردم گفتن به ما ربطی ندارد، پشتیبانی سهام عدالت هم پاسخگو نیست، تکلیف ما چیه؟ بنده مستأجرم و ساکن کهریزک، اگر نیاز نداشتم سهام عدالتم برای فروش نمی‌گذاشتم.


 

چرا حقوق کمیته امداد و بهزیستی این‌قدر کم کمیته سه نفره ماهی سیصد کمتر میده چرا این همه ظلم چرا هیچکی کاری نمی‌کند اگر میشه پیگیری کنید با مدد جویای شهرستان‌های غیر تهران صحبت کنید ببینید سه نفر با ۲۹۰ چطور زندگی‌شان را الآن دختر هست ۴۰ تا ۴۵ سال ازدواج نکرده بیمه‌شان نکردن، چون ازدواج نکردن در حالی که ۴۰ سال تحت پوشش هستند. ولی زنانی که دو بار ازدواج کردن بیمه میشن واقعاً بی‌عدالتی تا کی دیگر ارگان‌ها میگن مثلا ۲۰ سال کار کردی بازنشسته‌ای خانواده ۴۰ سال تحت پوشش با حقوق الآن سه نفر ۲۹۰ تومان نه وضعشان خوب میشه نه بیمشان می‌کنند، چون ازدواج نکردن، چون پاک ترن، اما آن‌هایی که دو ازدواج کردن بیمه تأمین اجتماعی هستند بی‌عدالتی تا کی اینم از مشکلات مردم، چون پولدار نیستن پخش نمیشه.


 

سلام بازهم وانت بارفروش‌ها زیر پل بعثت دیوار کشیدند و میدان میوه تره‌بار درست کردند؛ و موجب ترافیک و ازدحام جمعیت وبی نظمی شدند.


 

سلام. روستای واشیان و حومه مشکل سرعت اینترنت دارن در حالی که فیبر نوری از همان جا رد شده است.



با سلام و احترام. این‌جانب ساکن الشتر از شهرستان‌های استان لرستان هستم. برای ثبت‌نام گواهینامه رانندگی در آموزشگاه زاگرس شهرستان نامبرده اقدام کرده‌ام. تخلف خیلی مشهود در آموزشگاه این است که از خودرویی استفاده می‌کنند جهت آزمون رانندگی که از لحاظ فنی در بدترین شرایط ممکن هست. مثلاً کلاج خودرو به حدی شل و پایین هستش که کارآموز به محض بالا آوردن کلاج در حد میلی‌متر منجر به خاموش شدن خودرو می‌شد. همین امر باعث شده است که آموزشگاه از این طریق پول زیادی به جیب بزند. تمام کارآموزان در طول دوره تو شهری با خودرو‌های نو و سالم آموزش می‌بینند، اما در حین آزمون از این خودروی کهنه و دارای ایراد استفاده می‌کنند که بیشترین ردی را دارد. به‌طور مثال از ۸۰ نفری که آزمون داده‌اند ۸ نفر توانستند که موفق بشوند و این رویه هر دو هفته یک بار ادامه دارد و تمام افراد از این آموزشگاه ناراضی هستند.


 

منطقه سایان، شهرستان زنجان هست که به خاطر رها کردن گرگ‌های پرورش‌یافته در منطقه مسکونی تاکنون به گله ده نفر از اهالی حمله کردن و باعث خسارت شدند. این بز‌ها، بز‌های معمولی نیستن به بز‌های پرورش‌یافته سانن معروفه که تعداد ده تا از این بز‌ها رو گرگ دریده حتی ما امنیت جانی برای خودمان نداریم تا برسه به حیواناتمان از شما خواهش می‌کنم با پخش این خبر باعث بشین بیان گرگ هارو جمع کنن، حالا محیط‌زیست باید رسیدگی کنه یا جای دیگه برای اهالی مهم نیست تنها چیزی که این اهالی میدونن سلامت خودشان و حیواناتشان هست اگر اقدامی از سوی محیط‌زیست انجام نگیرد خود اهالی دست به کار میشن و گرگ هارو می‌کشند. روستای حسن ابدال نیز هر روز شاهد دریده شدن چندین گوسفند و یا گاو هستند.


 

سلام خسته نباشید، چرا مستمری مددجویان بهزیستی امسال هیچ افزایشی پیدا نکرده است، با این همه گرانی و هزینه‌های فراوان زندگی مبلغی که به‌عنوان مستمری به یک فرد دارای معلولیت داده می‌شود کفاف هیچ‌کدام از هزینه‌های نگهداری و درمان آن‌ها را نمی‌دهد، از کمک هزینه پرستاری هم چند ماه است که خبری نیست لطفاً پیگیری کنید با تشکر.


 

سلام خسته نباشید دیشب تو شبکه تلویزیونی خبر دیدم تعویض پلاک نشان می‌دید بابت آن صف بی‌تدبیری و کمبود باجه اعلام کردید نخیر این‌طور نیست اگه اون جمعیت همه وارد تعویض پلاک بشن میدونید چه فاجعه صورت می‌گیرد مجبور هستند کم‌کم وارد کن. اگر همه وارد بشن خطر هم برای کارمندان هست هم ارباب رجوع.


 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار