مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد مطرح کرد؛

پرداخت مطالبات بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد از مرداد ماه

مسرور گفت: معوقات بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد که از سال ۹۹ تاکنون باقی مانده بود، از مرداد ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا مسرور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در نشست خبری خود با بیان اینکه موضوع مطالبات معوق یکی از موضوعات حائز اهمیت برای بازنشستگان فولاد بود، اظهار کرد: در واقع، بازنشستگان فولاد از سال ۱۳۹۱ یک سری مطالبات و معوقاتی دارند که این موضوع از همان شروع به کار تیم مدیریتی جدید صندوق در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص همزمان با اخذ مجوز‌های لازم از مراجع ذیصلاح نظیر هیأت امنای تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برنامه ریزی برای تأمین منابع مالی اجرای این طرح انجام شد.

مسرور گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و با حمایت‌های شریعتمداری وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر ارکان صندوق مجوز‌های لازم اخذ شد و از مرداد ماه معوقات بازنشستگان در دو یا سه قسط پرداخت خواهد شد؛ بنابراین انتظار می‌رود تا پایان مهرماه، پرداخت این معوقات پایان یابد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد عنوان کرد: تأمین مالی پرداخت مطالبات بازنشستگان از محل سود سرمایه گذاری‌ها حاصل شده است.

مسرور در ادامه این نشست خبری به موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد اشاره و تصریح کرد: این موضوع یکی از برنامه‌های اساسی ماست و در این خصوص باید مجوز‌های لازم اخذ شود و منابع مالی جهت اجرای آن تأمین شود. درصدد هستیم پس از پایان پرداخت معوقات، متناسب سازی حقوق بازنشستگان را نیز اجرایی کنیم.

وی همچنین به برخی دیگر از اقدامات صندوق فولاد در طول شش ماه اخیر اشاره و عنوان کرد: بهینه سازی پرتفوی صندوق با هدف افزایش بازدهی دارایی‌ها را به طور جدی دنبال می‌کنیم. معمولا صندوق‌های بازنشستگی بخشی از هزینه‌های خود را از محل حق بیمه‌ها تأمین می‌کنند. این عدد در صندوق فولاد بسیار پایین است، زیرا حدود ۵ هزار نفر به صندوق حق بیمه می‌دهند و ۸۷ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند؛ بنابراین بهینه سازی پرتفوی صندوق یکی از اولویت‌های ما برای تأمین منابع است. ضمن اینکه در این مدت توانستیم بخشی از سهام وثیقه صندوق را آزاد کنیم.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های زیر مجموعه صندوق در سال جاری افزود: مهم‌ترین این پروژه‌ها پروژه گندله سازی شرکت سنگ آهن مرکزی است که در اواسط شهریورماه توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. در این پروژه ۲۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

مسرور ادامه داد: این پروژه در راستای تکمیل زنجیره ارزش شرکت سنگ آهن مرکزی اجرا شده و با افتتاح آن ارزش افزوده مطلوبی حاصل خواهد شد. ضمن اینکه پروژه تأمین برق کارخانه گندله سازی و همچنین پروژه‌های آب و فاضلاب نیز در ماه‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص ادغام و انحلال شرکت‌های زیان ده نیز گفت: برنامه ریزی‌های لازم در این مورد صورت گرفته و طی ماه‌های آینده شرکت‌های زیان ده و غیر سودده یا ادغام و یا منحل خواهند شد.

مسرور ادامه داد: شرکت‌های دخانیات، سنگ آهن مرکزی، زغال سنگ کرمان و معادن اسفندقه نیز مراحل ورود به بورس را طی می‌کنند.

مسرور با اشاره به ضعف صنایع در بازاریابی و صادرات گفت: شرکت خدمات عمومی فولاد یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق است که درصدد هستیم آن را به یک شرکت مدیریت صادرات توانمند تبدیل کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در ادامه سخنانش با تشریح خدمات رفاهی به بازنشستگان فولاد در ماه‌های اخیر گفت: با امضای تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان متقاضی پرداخت خواهد شد. ضمن اینکه تفاهم نامه‌ای با معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار جهت استفاده بازنشستگان فولاد از امکانات رفاهی این وزارتخانه منعقد کرده‌ایم. همچنین ثبت نام از بازنشستگان برای پرداخت وام لیزینگ خودرو از مدتی قبل آغاز شده است.

وی با اشاره به دو پروژه صندوق فولاد در حوزه گردشگری گفت: یکی از این پروژه‌ها نوسازی مجتمع گردشگری گاجره است که مجوز‌های لازم در این خصوص اخذ شده و عملیات نوسازی آن به زودی آغاز خواهد شد تا امکان استفاده بازنشستگان و عموم مردم از این مجتمع فراهم شود. همچنین پروژه دیگری در خصوص اراضی صندوق در کیش در برنامه داریم که پس از رفع مشکلات، با انعقاد تفاهم نامه آن با سازمان منطقه آزاد کیش در ماه‌های آینده پروژه مناسبی را ان‌شاءالله اجرایی کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Narges
۱۰:۵۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
با ابن توصیفی ک گفته شده از مرداد ماه پرداخت شده یک اینکه مرداد برای ما پرداخت نشده شهریورهم ک هنوز پرداختی انجام نشده ی سری از افراد پیرن نمیتونن پیگیری کاراشونو بکنن لطفا پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۲۱:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
مطالبات مرحله دوم کی واریز میکنید شهریور تمام شد در سه مرحله پس کو کمتر سر مردم بیچاره مظلوم کلاه بذارید همسان سازی هیچ خبری نیسته ۱۵درصد به زور افزایش دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
مرحله دوم کی پرداخت میشود ماه پیش ۱۶ مرداد واریز شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
مرحله دوم مطالبات بازنشستگان فولاد چه زمانی پرداخت میشود
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه شریفی
۱۶:۳۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشی من هرکجارفتم کانون بازنشستگان زرین شهرواصفهان جواب درست بهم ندادن برای من چیزی واریزنشده بایدچیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی لقایی
۱۷:۲۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشید طبق.حساب خودم معوقات من حدود 8 میلیون تومان بوده وبامبلغی که پرداخت شده حدود 5،5 میلیون تومان طلبکار میشم درصورتیکه باجدول شما1،8میلیون تومان طلبکارم نمیدانم چرا خواهشمندم لطف کنید بررسی نمایید ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
جزین
۰۱:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام نیمه دوم مردادشدپس مطالبات ماچی شد یااینم وعده بیخودی هسته برایه سرگرمی
آخرین اخبار