وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایکائو باید علیه اقدام آمریکا بیانیه دهد/دستگیری خلبان و گروه کروی پروازی شایعه است

اسلامی گفت اخبار دستگیری خلبان و گروه کروی پروازی هواپیمای ماهان که مورد تعرض جنگنده های آمریکا قرار گرفته، صحت ندارد.

محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از تکذیب بازداشت خلبان و گرو کروی پروازی خبر داد و گفت: هیچ یک از این اخبار در خصوص دستگیری خلبان و گروه کروی پروازی هواپیمای ماهان صحت ندارد و نباید به این شایعات توجه کرد.

او ادامه داد: این اقدام جنگنده های آمریکایی، یک حرکت تروریستی است که از سوی دولت قانون ستیز و ظالم آمریکا انجام شده است؛ این یک تعرض بین المللی محسوب می‌شود و انتظاری غیر از این از دولت قانون ستیز آمریکا وجود ندارد.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه هواپیمای مسافری ما در مسیر و کریدور بین المللی تجاری در حال حرکت بوده است و تهدید جنگنده‌های آمریکایی غیرقانونی و غیر انسانی بوده است اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری اعتراض خود را بابت این رفتار به سازمان هوانوردی بین‌المللی ارائه داده است و به لحاظ حقوقی بحث را تا محکومیت آمریکا ادامه می‌دهیم.

اسلامی در پاسخ به این سوال که چه زمانی کمیسیون بررسی سانحه توسط سازمان هواپیمایی کشوری سوریه تشکیل می‌شود گفت: هنوز دقیقا مشخص نیست که این اتفاق در فضای سوریه یا لبنان رخ داده است، اما دولت‌های لبنان و سوریه باید اعتراض خود را بابت این رفتار غیر انسانی آمریکا به سازمان جهانی هواپیمایی داشته باشند.


بیشتر بخوانید


او تأکید کرد: از سازمان جهانی هواپیمایی نیز انتظار است علیه این اقدام غیرانسانی کشور آمریکا بیانیه دهد.

او اظهار کرد: طبق کنوانسیون شیکاگو هواپیمای نظامی حق ندارد وارد روت‌های تعریف شده پروازی ورود کند این اقدام خطرناکه و تروریستی محسوب می‌شود.

اسلامی بیان کرد: هواپیما خوشبختانه سالم بر زمین نشسته و بعد مسافر گیری کرده و مجدد برگشته است.

او افزود: به دلیل آنکه هواپیمای پیشرفته‌ای محسوب می‌شود طبیعی است که با نزدیک شدن جنگنده ها، هم خلبان و هم خود هواپیما به طور سیستمی تحت تاثیر قرار گیرند و عکس العمل نشان دهند که این موجب شده مسافران و تعدادی از خدمه آسیب ببینند.

اسلامی تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری مراتب اعتراض را انجام داده و در حال پیگیری حقوقی آن هستیم وزارت امور خارجه هم پیگیر این ماجرا از طریق نماینده خود در سازمان ملل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار