کاهش ۶۰ درصدی خسارات بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی در سال زراعی جاری نسبت به زمان مشابه ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، عمرانی رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه خشکسالی و بیمه محصولات کشاورزی استان، میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی استان بر اثر بلایای طبیعی را در این مدت ۷۹۷ میلیارد تومان اعلام کرد.

او افزود: از مجموع خسارات وارده به بخش کشاورزی، ۸۰ درصد مربوط به محصولات باغی، ۱۸ درصد محصولات زراعی و ۲ درصد به زیرساخت‌ها مربوط بوده است.

او گفت: ۵۱ درصد خسارات مربوط به سرمازدگی، ۱۵ درصد تگرگ، ۱۱ درصد سیل و ۲۳ درصد سایر عوامل بوده است.

عمرانی استفاده از دستگاه‌های ضد تگرگ و سرما را در کاهش خسارات بسیار موثر دانست و گفت: با بهره گیری از چنین ابزار‌هایی می توان میزان خسارات در بخش کشاورزی را کاهش داد.

تبریزی مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی هم گفت: در سال زراعی ۹۹-۹۸ حدود ۴۴۰ میلیارد ریال خسارت محصولات تحت پوشش بیمه در استان برآورد شده است که تا دو ماه آینده پرداخت می‌شود.

تبریزی افزود: امسال ۲۱۲ هزار راس دام، ۲۴ میلیون قطعه طیور، ۲۴ هزار هکتار محصولات باغی و ۸۸ هزار هکتار محصولات زراعی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند که نسبت به سال قبل کاهش دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار