شریف‌ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تصمیم اراده ملت برای خروج از شورای هماهنگی قابل احترام است/ خون چمن رئیس بعدی شورا

فعال اصلاح طلب گفت: پس از خروج حزب اراده ملت از شورای هماهنگی مسئولیت ریاست این شورا بر دوش آقای خون چمن است.

تصمیم اراده ملت برای خروج از شورای هماهنگی قابل احترام استاحمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خروج حزب اراده ملت از شورای هماهنگی، گفت: این تصمیمی است که یک حزب در یک ائتلاف سیاسی گرفته و طبیعتا برای ما هم قابل احترام است.

او ادامه داد: هرحزبی با توجه به سیاست‌های خودش می‌تواند تصمیماتی را اتخاذ کند تا وارد یک ائتلاف شود یا از آن خارج شود؛ دوستان حزب اراده ملت هم از زمان تشکیل شورای هماهنگی عضو آن بوده و در این شورا نقش فعالی داشتند.

شریف افزود: معتقدم این بحث چندین مدت در شورای مرکزی حزب اراده ملت مطرح بوده و آنها در نهایت به این نتیجه رسیده اند که به صورت جداگانه‌ای فعالیت کنند. 


بیشتر بخوانید


عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان درباره چگونگی روند انتخاب ریاست این شورا پس از خروج حزب اراده ملت، گفت: ریاست شورای هماهنگی به صورت دوره‌ای بوده و هنوز هم مدت زمان ریاست حزب اراده ملت در آن به اتمام نرسیده است؛ اما اکنون و پس خروج این حزب از شورای هماهنگی، حزب بعدی که به عنوان نایب رئیس در این جبهه حضور خواهد داشت حزب جوانان ایران اسلامی است و آقای خون چمن ریاست شورای هماهنگی را به صورت دوره‌ای بر عهده داشته و طبیعتا تصمیمات هم از این به بعد در شورای عالی بدون حضور این حزب اتخاذ خواهد شد.

فعال اصلاح طلب در تشریح بیشتر چگونگی انتخاب ریاست‌ شورای هماهنگی و مدت زمان آن، بیان کرد: در شورای هماهنگی ریاست به صورت حروف الفبایی انتخاب می‌شوند و مدت زمان آن هم سه ماه است.

او درباره تاثیر خروج حزب اراده ملت بر شورای هماهنگی، گفت: اکنون در شورای هماهنگی ۳۰ حزب فعال وجود دارد پس اگر در جلسات آتی یک حزب حضور نداشته باشد، اتفاق خاصی نخواهد افتاد؛ کمااینکه الان حداقل ۴حزب در انتظار ورود به شورای هماهنگی هستند که هنوز درباره آنها تصمیم گیری نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار