کرونا سن و سال نمی شناسد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دامنه ابتلا به بیماری کرونا تمامی گروه‌های سنی را شامل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نسبت به دور نخست افزایش داشته است، در موج دوم شیوع ویروس کرونا افزایش بروز در تمامی گروه‌های سنی مشاهده می‌شود و لازم است که نکات پیشگیرانه بیش از پیش رعایت شود.

او با بیان اینکه کاهش حساسیت مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در حوزه‌های سرپایی و بستری شده است، افزود: مهمترین نکته‌ای که در کنترل بیماری کرونا وجود دارد و در تمام دنیا نیز مطرح شده است رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خود مراقبتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است و هر چه قدر که مردم در این زمینه همکاری داشته باشند به طور حتم در کنترل شیوع و بروز بیماری موفق‌تر عمل خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در دور دوم بروز بیماری کرونا، بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به درمان این دسته از بیماران اختصاص یافت و ۱۵۰ تخت بستری دیگر برای استفاده در زمان ضروری نیز پیش بینی شده است.
 

بیشتربخوانید

 
بدیعی بیان کرد: در حال حاضر گسترش کیفیت خدمات رسانی در جهت بهبودی کامل بیماران از مهمترین نکاتی است که در دستور کار قرار گرفته است و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.

او با بیان اینکه در ارائه خدمات رسانی به بیماران مبتلا و یا مشکوک به کووید-۱۹، برنامه سطح بندی و ارجاع در مشهد اجرا شده است، تصریح کرد: بر این اساس، شهروندان در صورت بروز علائم در مرحله نخست به مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا مراجعه و در صورت نیاز به خدمات تصویر برداری به ۱۵ مرکز سطح دو ارجاع می‌شود و در نهایت در صورت نیاز به خدمات بستری به بیمارستان‌های مرجع کرونا منتقل می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز علائم شدید بیماری همچون تنگی نفس و احساس درد در قفسه سینه می‌توانند به طور مستقیم به بیمارستان مراجعه نمایند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار