رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد؛

رهایی قاتل از چوبه دار پس از ۷ سال در کوار

رئیس کل دادگستری استان فارس از نجات یک محکوم به قصاص نفس از اعدام در یکی از روستاهای شهرستان کوار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به رهایی یک نفر محکوم به قصاص نفس از چوبه دار، در این باره اظهار کرد: حدود ۷ سال پیش در یکی از روستا‌های شهرستان کوار در پی بروز اختلاف بین ۲ خانواده، درگیری و نزاع رخ داد و در این میان جوانی به قتل می‌رسد.

او افزود: با تشکیل پرونده و طی شدن مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، در نهایت رای قصاص نفس علیه قاتل پرونده صادر شد و مورد تائید دیوان عالی کشور قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی تصریح کرد: اعضای شعبه ۷۲ شورای حل اختلاف شیراز پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری‌های مستمر و چندین جلسه صحبت و گفت و گو با خانواده مقتول، موفق به گرفتن رضایت جهت جلوگیری از اجرای حکم قصاص شده و در نهایت با پرداخت دیه از سوی محکوم، خانواده مقتول از اجرای حکم قصاص گذشت کردند.

رئیس شورای قضایی استان فارس با قدردانی از خانواده اولیاء دم افزود: در صورتی که قرار باشد تمام خطاکاران در هر وضعیتی که هستند مجازات شوند و هرکس آزار و اذیت دیگری را تلافی کند صحنه زندگی بشر به جهنم سوزانی از خشم، کینه و نفرت تبدیل خواهد شد و اینجا است که فضایل اخلاقی و عالی انسانی نقش پراهمیتی پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به ارزش و مرتبه بسیار والای صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام و تاکید بر این موضوع در آیات و روایات متعدد، گفت: تمام توان و ظرفیت مجموعه شورا‌های حل اختلاف استان را برای ایجاد صلح و سازش میان اصحاب پرونده‌ها به کار گرفته ایم و این روند را در آینده نیز با قدرت و تلاش بیشتر ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.