دفن اجساد کرونایی چگونه انجام می شود؟

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه گفت : این شهرستان در زمینه مدیریت دفن اجساد کرونایی با رعایت احترام و دستورات شرعی، انسانی و اجتماعی جزو استان‌های برتر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهمن خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: فردی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد جسد او در بیمارستان ضدعفونی اولیه می‌شود و کارشناسان بهداشتی مستقر در بیمارستان با آرامستان تماس می‌گیرند تا آمبولانس‌هایی به سوی بیمارستان رهسپار شود.

او با بیان اینکه خودروی آمبولانس برای این منظور در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه مستقر است، به ارائه آموزش‌های لازم برای گندزدایی در محوطه داخل آمبولانس اشاره کرد.

خدادادیان افزود: پس از اینکه اجساد به آرامستان حمل شدند به غسالخانه ویژه بیماران کرونایی منتقل می‌شوند که این بخش را با مدیریت آرامستان راه اندازی کرده ایم و در این زمینه نیز جزو استان‌های نخست هستیم.

 خدادادیان افزود: در این غسالخانه کارکنان زن و مرد وجود دارند و همه نکات بهداشتی رعایت می‌شود و پس از غسل و ضدعفونی کردن جسد، نماز میت با همه دستورات مذهبی برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اگر جسد متعلق به کرمانشاه باشد در آرامستان این شهر دفن می‌شود و اگر برای مراکز روستایی باشد کارشناسان ما به محل اعزام می‌شوند تا بر مراحل دفن نظارت کنند و اگر جسد متعلق به دیگر شهرستان‌ها باشد آمبولانس پلمب خواهد شد و با شهرستان مقصد هماهنگ می‌شود.

او گفت: مراحل دفن اجساد کرونایی از ریختن آهک در کف قبر و سنگ لحد و سایر نکات بهداشتی رعایت می‌شود.

او با تقدیر از همکاری آرامستان کرمانشاه در روز‌های کرونایی افزود: اجازه ورود خودرو و جمعیت بالا به داخل محوطه داده نمی‌شود.

خدادادیان افزود: استفاده از ماسک در جامعه به بیش از ۷۰ درصد رسیده و تلاش داریم تا این میزان به بالای ۹۰ درصد برسد و این فرهنگ سازی باید تداوم یابد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار