کاهش ۶۰ درصدی آمار مسافربری قطار شهری مشهد

مدیر بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: باتوجه به بحران کرونا، آمار مسافربری نسبت به مشابه سال گذشته کاهش ۶۰ درصدی داشته است.

وحید مبین مقدم مدیر بهره برداری قطار شهری مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:در سال قبل در روز‌های عادی ۲۴۰ هزار نفر روزانه جا به جایی مسافر داشتیم، اما باتوجه به بحران کرونا و موارد بهداشتی، آمار مسافران قطار شهری کاهش یافته است.

او افزود: از ۶ خرداد که مجدد سرویس دهی را شروع کردیم آمار مسافربری قطار شهری کاهش داشته در حال حاضر بین ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر روزانه آمار مسافری می‌باشدبه این معنا که در حالت عادی ۶۰ درصد کاهش مسافربری داشتیم که البته این به نوعی خوب است و نشانگر این می‌باشد که مردم سفر‌های غیر ضروری خود را با سیستم حمل و نقل عمومی کاهش دادند.

مدیر بهره برداری قطار شهری مشهدادامه داد: پروتکل‌هایی از طریق ستاد ملی کرونا ابلاغ شد این پروتکل‌ها برای متروی مشهد بومی شده است بر این اساس کلیه ایستگاه‌ها چندین بار در طول روز ضد عفونی می‌شوند و علاوه بر این، نقاطی که پر دسترس مسافرین هستند به صورت جزئی مجددا ضد عفونی می‌شوند.

 


بیشتر بخوانید:


مبین مقدم بیان کرد: علاوه براین ناوگان قطار ها هر شب ضد عفونی می شوند علاوه براین طرح فاصله گذاری اجتماعی در مترو رعایت شده است و بروشور و مطالب آموزشی به صورت پوستر و یا فیلم  در مانیتورهای مترو جهت آموزش و اطلاع رسانی بیشتر به مردم انجام می شود.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.