معاون کل وزیر بهداشت:

جمعیت کل کنکور در کشور به اندازه جمعیت یک روز در ساحل مازندران و گیلان نیست

حریرچی گفت:کنکور فوق لیسانس در شهر تهران معادل نصف روز پاساژ علاء الدین است وجمعیت کل کنکور در کشور به اندازه جمعیت یک روز در ساحل مازندران و گیلان نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در خصوص برگزاری کنکور اظهار کرد: اگر قرار است که کنکور برگزار شود باید همه پروتکل های بهداشتی به طور دقیق رعایت شود و انجام این دستورالعمل ها خیلی سخت نیست.

او ادامه داد:  کنکور کارشناسی ارشد در شهر تهران معادل نصف روز پاساژ علاء الدین است وجمعیت کل کنکور در کشور به اندازه جمعیت یک روز در ساحل مازندران و گیلان نیست. هرهفته ما شاهد یک طرفه شدن جاده های شمال به سمت تهران به دلیل کثرت جمعیت و مسافران هستیم.


بیشتر بخوانید


حریرچی  گفت: اگر ما بگوییم کنکور برگزار می شود افراد خارج نشین، افرادی که مخالف مردم ایران و مخالف جمهوری اسلامی هستند،می گویند نباید کنکور برگزار شود اما اگر اعلام کنیم که کنکور را برگزار نکنیم آنهایی که اکانتهای قابل پیگیری دارند، می گویند که ما ضد آموزش و ضد دانشگاه و ارتجاع سیاه در کشور هستیم.

او بیان کرد: فاصله صندلی ها را از ۱.۲ به ۱.۸ افزایش داده ایم و همه داوطلبان دارای ماسک بوده و اگر کسی ماسک نداشته باشد به او ماسک می دهند و اگر کسی بیمار باشد حوزه جداگانه برای چنین داوطلبانی در نظر گرفته شده است.

حریرچی افزود: وزارت بهداشت همه پروتکل های بهداشتی را نوشته و ستاد ملی کرونا در این خصوص تصمیم گرفته و انجام این کار بر عهده وزارت علوم و سازمان سنجش است.

حریرچی ادامه داد: عزاداری حضرت امام حسین (ع) در خون همه ما است اما برگزاری چنین مراسمی با این تراکم جمعیت و نشستن عزاداران با سه برابر ظرفیت مساجد و حسینیه ها ممکن نیست و تجمع، مخالف دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی است.

او افزود: یکی از طرح های ما این است که هر خانه می تواند یک حسینیه باشد و مردم با نصب یک پرچم مشکی در خانه هایشان می توانند چهره شهرها را سیاه پوش کنند و اجمالا ما مخالف دسته هستیم.

حریرچی افزود: پخت غذا در حسینیه و مساجد معمولا با تراکم همراه است و ممکن است با انتقال بیماری همراه شود و حتی در هنگام ایستادن مردم در صف برای گرفتن غذا و برای ثواب ممکن است سبب انتقال بیماری شود.

او بیان کرد: اگر عزاداری برگزار شود و کسی به بیماری کرونا مبتلا نشود این موضوع نقطه شکوه کار ما محسوب می شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دل نگران
۰۱:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
به این نمایندهای مجلس بگین اینقدر با روح وران بچه های ما بازی سیاسی نکنن بخدا کل کنکور به اندازه یه واگن متروی تهران آلودگی نداره
حتی اگه بعضیا یه چند دقیقه هم ماسکشون رو بردارن نه کسی حرفی سر کنکور میزنه نه فاصه ها باهم کمه. اینا می خوان بلبشو بشه. بچه های خودشون رو با سمیه وپارتی و.....بدون کنکور وارد دانشگاه کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
تنها امتحان در خطر در این ماه تخصص پزشکی هست که حتی من یک پیام یک خبر ازش ندیدم متاسفم واقعا کنکور که اکثر بچه ها تو خونه هستند و ناقل و بیمار نیستند آنقدر بزرگ شده ولی امتحانات دیگه اصلا توجهی بهش نمیشه ، مال گل به خودی و خوب بلدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
کنکور در فضای بسته خطر ناک تر از یک ارتش در فضای بازه دکتر حریر چی
Iran (Islamic Republic of)
.........
۰۰:۰۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام
در مورد کنکور.اینکه خب در پاساژ علایدین و یا ساحل گیلان که کل جمعیت در مکان سر پوشیده و در محلی ثابت اون هم در مدت چندین ساعت قرار نمی گیرند؟؟؟؟
ببسنید بحث کنکور اینه که قرار چند هزار نفر همزمان در یک مکان سر پوشیده و با رعایت نچندان خوب دستور العمل های بهداشتی قرار داشته باشند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
اگه می خواین کنکور رو به هر قیمتی برگزار کنین هیچ ایرادی نداره ولی توروخدا مردم رو اینجوری گول نزنین ساحل یه فضای روبازه و نمیشه اونو با یه سالن کنکور که فضای بسته است مقایسه کرد که حداقل ۴ساعت باید درآنجا حضور داشت.......
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۲۱:۵۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
تو این گرمای مرداد با ماسک والا تمرکز برا آدم نمیمونه
یکم تعویق شه تا هوا یکم خنک بشه
آخرین اخبار