مقام سابق آمریکا:

ترامپ درصدد از بین بردن اعتماد مردم به نتیجه انتخابات آمریکاست

نماینده سابق ایالت جورجیا تلاش رئیس جمهور آمریکا برای زیر سوال بردن نتیجه رای‌گیری پستی در انتخابات ۲۰۲۰ را بسیار نگران کننده دانست.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سیاستمدار سابق حزب دموکرات نسبت به شمارش موثر آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر به دلیل اقدامات دونالد ترامپ ابراز نگرانی کرد.

استیسی ایبرامز اعلام کرد ترامپ تمامی اهتمام خود را به کار بسته تا بی‌اعتمادی نسبت به سیستم انتخاباتی را در میان مردم به‌وجود آورد. نماینده سابق جورجیا در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: من نسبت به پذیرش نتیجه انتخابات از سوی ترامپ نگران نیستم. ایبرامز دغدغه خود در انتخابات پیش‌رو در آمریکا را ناتوانی این کشور در شمارش موثر و درست آرا مردمی دانست. زیرا رئیس جمهور این کشور تمامی تلاش خود را در جهت تضعیف اعتماد ما نسبت به روند شمارش آرا انجام می‌دهد و بدتر از همه اینکه او نهایت تلاش خود را در واقع برای دزدی آرا به کار بسته است.

رئیس جمهور آمریکا مدت‌هاست که مخالفت خود با رای‌گیری پستی اعلام کرده است. او اخیرا در پیامی توئیتری نوشت: با رای‌گیری پستی جهانی (نه رای‌گیری غیابی که خوب است)، انتخابات ۲۰۲۰ نادرست‌ترین و فریب‌آمیزترین انتخابات تاریخ خواهد بود. این مایه شرمندگی بزرگی برای آمریکا خواهد بود. تا زمانی که مردم بتوانند به درستی، ایمن و با اطمینان رای دهند، انتخابات را به تعویق بیندازید.

ترامپ همچنین بار دیگر درباره امکان تقلب در انتخابات این کشور گفت: اگر انتخابات ماه نوامبر (به دلیل شیوع ویروس کرونا) به صورت پستی انجام شود، پر از تقلب خواهد بود. مدت‌هاست درباره امکان دخالت کشور‌های خارجی در انتخابات سخن می‌گویند، ولی کسی درباره امکان تقلب در انتخابات پستی حرفی نمی‌زند. او در جای دیگری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت پستی را عامل تبدیل انتخابات ۲۰۲۰ به فاسدترین انتخابات تاریخ مدرن آمریکا دانست.

گفتنی است انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ماه نوامبر (۱۳ آبان) با رقابت جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه برگزار شود. با توجه به شیوع ویروس کرونا در این کشور، احتمال دارد برای جلوگیری از ازدحام مردم در مراکز اخذ رای، امکان رای‌گیری پستی مهیا شود. با این وجود، ترامپ بار‌ها تاکید کرده است این گونه رای‌گیری می‌تواند باعث افزایش امکان تقلب در انتخابات شود. برخی بر این باورند ترامپ از هم‌اکنون در حال زمینه‌چینی برای نپذیرفتن شکست احتمالی خود در انتخابات پیش‌رو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مدرس
۲۳:۵۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
امام حسین ع؛ پایبندی بر پیمان ،جوانمردی است.
ترامپ ناجوانمرد و پیمان شکن! بایست نتیجه ی سلیمانی کشی و تروریست پروری خودت را هم ببینی! همینطور خفه کردن مردم خودت را با زانو گذاشتن پلیس های نژادپرستت! لعنت خدا بر تو و نژادپرستان طرفدار تو! در قاموس خداوند؛ ترامپ از مصادیق کامل یک خبیث ملعون است. کرونا دست دادن را تعطیل کرد زیرا ترامپ، دستی (چون دست سلیمانی را که دست ظالمان و داعشیان وحشی صفت را از سر مظلومان کوتاه نموده بود) ناجوانمردانه و ظالمانه از تن جدا نمود و پیکر وی را قطعه قطاعه کرد! آیا نباید با ترامپ ملعون و آدم کش، همین رفتار شود؟
آخرین اخبار