راه اندازی دفتر منطقه‌ای فن بازار در پارک علم و فناوری گیلان

دفتر منطقه‌ای فن بازار از امروز در پارک علم و فناوری گیلان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی باستی ، رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت:  با توجه به تجربیات پارک علم و فناوری گیلان در برگزاری ۹ دوره نمایشگاه فن بازار به عنوان دبیرخانه اجرایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، دفتر منطقه‌ای فن بازار امروز  راه اندازی شد.

او  هدف از تاسیس دفتر منطقه‌ای فن بازار را تسهیل در تجاری سازی فناوری، بسترسازی انتقال فناوری و ایجاد فرآیند هم رسانی فناورانه میان عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری، کارآفرینان و سرمایه گذاران بیان کرد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان افزود: یکی از ارکان اصلی فن بازار، شورای هماهنگی فن بازار منطقه‌ای است که در ۳ حوزه سیاست گذاری، نظارت و مدیریت و ارائه مشاوره در خصوص پیشبرد برنامه‌ها و دستیابی به اهداف فن بازار فعالیت دارد.

علی باستی گفت: این شورا متشکل از ۱۲ عضو حقوقی و حقیقی از جمله معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری است.

او  وظایف این شورا را ایجاد هماهنگی بین نهاد‌های علم و فناوری استان؛ بررسی برنامه عملیاتی سالیانه فن بازار منطقه‌ای و ارائه پیشنهاد‌ها عنوان کرد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان افزود: از دیگر اهداف دفتر فن بازار منطقه‌ای استان گیلان کمک به برگزاری دوره‌های آموزشی مربوط به تجاری سازی، احصا نیاز‌های فناورانه و برگزاری همایش‌ها و رویداد‌های ترویجی و ارتقاء فرهنگ فعالیت‌های فناورانه و توسعه بازار فناوری در استان است.

باستی گفت: سایت فن بازار به عنوان زیرساخت اطلاعاتی فن بازار استانی با حمایت پارک علم و فناوری گیلان راه‌اندازی شده و این سایت به عنوان بستر مناسب و به عنوان کریدور شرکت‌های دانش بنیان با سرمایه گذاران مطرح است.

او با بیان اینکه سرعت بخشی در فرآیند مبادله فناوری بین عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری از اهداف پارک علم و فناوری گیلان در راه‌اندازی این دفتر فن بازار است، تصریح کرد:دفتر فن بازار استان فرصتی را برای صاحبان فناوری فراهم می‌کند تا دستاورد‌ها و محصولات خود را معرفی کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.