در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شگرد جدید مجرمان سایبری با درخواست کمک مالی/ درخواست‌های مالی از آشنایان با تشکیل اکانت‌های جعلی

رئیس مرکز تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا به تشریح شگرد جدید مجرمان سایبری برای درخواست کمک مالی پرداخت.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بسیاری از تقاضا‌ها و درخواست‌های شهروندان از یکدیگر از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و بدون آنکه رو در رو همدیگر را ملاقات کنند و یا تماس بگیرند تقاضا و درخواست خود را از دوست، آشنا و بستگان از طریق همین پل ارتباطی انجام می‌دهند.

وی افزود: یکی از درخواست‌های کاربران از یکدیگر، تقاضای واریز وجه به عنوان قرض در شبکه‌های اجتماعی است.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: این موضوع باعث شده تا مجرمان و کلاهبرداران سایبری از این امر سوء‌استفاده کرده و به انحاء مختلف تلاش کنند از کاربران در قالب دوست و آشنا برای دریافت قرض در شبکه‌های اجتماعی سوءاستفاده کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با دسترسی به صفحات شبکه‌های اجتماعی قربانی، برای دوستان و آشنایان او درخواست کمک مالی می‌فرستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، با بیان اینکه راستی آزمایی هرگونه پیام درخواست کمک مالی از سوی دوستان و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی یک ضرورت است، اظهار کرد: افراد سودجو با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری به دنبال کلاهبرداری هستند، الزامی است تا کاربران قبل از واریز هرگونه وجه نسبت به اصالت پیام دریافتی اطمینان حاصل کنند.

به گفته سرهنگ رجبی، هموطنان در صورت مشاهده تخلفات و جرایم مرتبط با این موضوع؛ مراتب را برای پیگیری تخصصی به سایت پلیس فتا گزارش دهند.


بیشتر بخوانید

چرا باید سیم‌ کارت‌های اضافی را مسدود کرد؟

هشدار پلیس فتا به دارندگان تلفن همراه/کلاهبرداری با پیامک جعلی ثبت نام در سامانه همتا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار