در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تحویل ماسک به هنگام ورود مسافران به قطار؛ راه اندازی سامانه جدید فروش بلیت

مدیر عامل شرکت راه آهن گفت: در قطار‌های بین شهری و حومه‌ای مسافر موظف به استفاده از ماسک هستند و از سوی دیگر در هنگام ورود به مسافران ماسک تحویل داده می‌شود

سعید رسولیسعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تمامی ایستگاه ها و قطارها به صورت کامل و مرتب ضدعفونی می شود، گفت: تمامی قطارهای بین شهری و حومه ای در ایستگاه ها به صورت کامل و مداوم ضدعفونی می شوند و این اقدام پیش از مسافرگیری و پس از خروج مسافران به صورت کامل انجام می شود.

او توضیح داد: تمامی مسافران هنگام ورود به ایستگاه قطار غربالگری می‌شوند و در صورت مشاهده علائم ظاهری توسط ماموران اجازه ورود به قطار داده نمی شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن تاکید کرد: در قطارهای بین شهری و حومه ای مسافر موظف به استفاده از ماسک هستند و از سوی دیگر در هنگام ورود به مسافران ماسک تحویل داده می‌شود و این جزو الزامات در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی است و در رفتارهای عمومی هم به صورت کامل نظارت انجام می‌شود.

رسولی از اقدام جدید در سامانه فروش بلیت قطار خبر داد و گفت: اطلاعات مسافران در هنگام تهیه بلیت بررسی می‌شود و در صورتی که مسافران هم نام نباشند برای کوپه های چهار نفره بیش از دو بلیت صادر نمی شود که این خود یکی از اقدامات اساسی در حوزه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

مدیر عامل شرکت راه آهن با بیان اینکه محدودیت های هم اکنون برای بخش مسافری وجود دارد، ادامه داد: در راستای توصیه های وزارت بهداشت مسافران از انجام سفرهای غیر ضرور جلوگیری می کنند که این خود عامل کاهش مسافر شده و برخی دیگر هم در راستای فاصله گذاری اجتماعی و عرضه بلیت برای کوپه ها توسط سامانه فروش بلیت انجام می شود.


بیشتر بخوانید 


او توضیح داد: هم اکنون کمتر از ۵۰ درصد از قطارها در حال سفر هستند، بخشی از کاهش ها هم به دلیل فاصله گذاری اجتماعی است.

رسولی ادامه داد: در صورتی که مسافری شاهد تخلف در برخی از مسیرها و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی نباشد می توانند سریع اطلاع دهند و از سوی دیگر این موضوع توسط تمامی بخش ها و دستگاه ها قضایی رسیدگی می شود. در حال برنامه ریزی برای رسیدگی و نظارت دقیق تر در این بخش ها هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، بلیت قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
زرین
۱۴:۱۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام ازاینکه مسئولان راه آهن بفکرراه اندازی ماَسک برای مسافران شده اندجای تشکررادارد انشالله سایر اورگان هاهم درصدد چنين تحولي همگانی با‌شند
Iran (Islamic Republic of)
باقرخان سالار ملی
۱۳:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
دستتون درد نکنه که شما در این وانفسا به فکر ملت هستید البته پولشو پیشاپیش میگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
سوار شدن به قطار = گرفتن كرونا صد در صد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۱۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام
من مسافر قطار در تاریخ 05/05 از مشهد به ...... بودم
اول که در خصوص کوپه های 4 نفر و فروش فقط 2 بلیط و تب سنجی در ورود حرفتون کاملا درسته و خداقوت عرض می کنم ولی در خصوص ضد عفونی مداوم و ارائه ماسک و حتی نظارت بر استفاده مسافرین از ماسک در راهروها باید بگم متاسفانه عمل نمیشه
راه ارتباطی را هم نفرمودید.
از همه عزیزان به خصوص مهماندارن بابت برخورد خوب، زحمات و خدمات به مسافرین تشکر می کنم.
آخرین اخبار