ترکیه توافق نفتی آمریکا و کُرد‌های سوریه را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه امروز توافق نفتی میان آمریکا و نیرو‌های سوریه دموکراتیک را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه آر تی، وزارت خارجه ترکیه امروز دوشنبه امضای توافقنامه نفتی میان شرکتی آمریکایی با نیرو‌های سوریه دموکراتیک را محکوم و اعلام کرد این توافق، حقوق بین الملل را نادیده می‌گیرد.

طبق این گزارش، این توافقنامه میان شرکت «Delta Crescent Energy LLC» آمریکا و نیرو‌های سوریه دموکراتیک برای استخراج، فرآوری و تجارت نفت در شمال شرقی سوریه به امضا رسیده است.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه ترکیه صادر شده، آمده است: گروه‌های تروریستی یگان‌های مدافع خلق (ی پی گ) و حزب کارگران کردستان «پ ک ک» به وضوح نشان داده اند که از طریق تسلط بر منابع طبیعی ملت سوریه، به دنبال جدایی طلبی از سوریه هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ضرورت دارد منابع طبیعی سوریه به ملت این کشور بازگردد؛ همچنانکه آنکارا از حمایت واشنگتن از این اقدام که حقوق بین الملل را نادیده می‌گیرد و یکپارچگی سرزمین سوریه و حاکمیت آن را تهدید می‌کند، ابراز تأسف می‌کند.

گفتنی است روز گذشته نیز دمشق توافق میان نیرو‌های سوریه دموکراتیک با این شرکت آمریکایی را محکوم و اعلام کرد این اقدام، سرقتی یکپارچه محسوب می‌شود که جز به عنوان «معامله‌ای میان دزدان سارق و دزدان مشتری» نمی‌توان آن را توصیف کرد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد این توافق، تجاوزی به حاکمیت سوریه و نیز ادامه شیوه خصمانه آمریکا علیه سوریه در سرقت ثروت‌های ملت و بازدارندگی در برابر تلاش‌های دولت این کشور به منظور بازسازی چیز‌هایی است که تروریسم مورد حمایت دولت آمریکا مانع انجام آن شد.

این منبع همچنین اعلام کرد دولت سوریه این توافق را باطل و بدون اثرات قانونی قلمداد می‌کند و بار دیگر هشدار می‌دهد چنین کار‌هایی نمایانگر شیوه این شبه نظامیان مزدور است که راضی شده اند خود را به عنوان عروسکی ارزان قیمت در دستان اشغالگران امریکایی قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
عجب دنیای بی قانونیه. سر منابع نفتی یه ملت دیگه دعواشون شده
Germany
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
نوش جونشون
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۲۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
ترکیه باید در عمل با بستن مرزش بروی کردهای دمکرات قسد و آمریکایی ها در عمل محکوم کنه دزدی نفتی رو.
_نفت های سوریه تا امروز از خاک ترکیه خارج میشد !
باید میادین نفتی العمر محاصره بشه تا آمریکایی ها نتونن یک قطره نفت خارج کنن. این شدنی است.
آخرین اخبار