کاپیتان تیم هندبال مس کرمان:

پایین بودن مبلغ قرارداد هندبالیست‌ها یک معضل است

بربط گفت: دستمزد کم هندبالیست‌ها در لیگ برتر هندبال یک معضل جدی به شمار می‌رود.

سلامان بربط بازیکن هندبال تیم مس کرمان در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: پایین بودن مبلغ قراداد‌های هندبالیست‌ها در لیگ برتر یک معضل و مشکل جدی است. پایین بودن دستمزد باعث می‌شود که بازیکنان از ورزش حرفه‌ای فاصله بگیرند و اولویت  اصلی خود را داشتن یک شغل و کسب و کار مناسب قرار بدهند. اگر رقم قرارداد هندبالیست‌ها استاندارد باشد، کارایی بازیکنان برای ارائه یک بازی خوب ارتقا پیدا می‌کند.

او درباره زمان تمرین تیم مس کرمان عنوان کرد: مربی تیم مس کرمان به دنبال آغاز اردو‌های تیم ملی به جهت آماده شدن برای حضور در لیگ برتر است. با وجود ویروس کرونا آغاز اردو‌های تیم کار دشواری است. همچنین تیم مس کرمان به دنبال تکرار قهرمانی در لیگ برتر هندبال است.

بربط گفت: در لیگ هندبال ۲ دسته تیم حضور پیدا می‌کنند. حدود ۴ تیم برای قرار گرفتن روی سکوی و بدست آورن سهمیه جام باشگاه‌های آسیا رقابت می‌کنند. برخی دیگر از تیم‌ها هم در اواخر فصل به دلیل مشکلات مالی، لیگ برتر هندبال را نصفه رها می‌کنند. این تیم‌ها به تعهدات خود نسبت به بازیکنان عمل نمی‌کنند که باعث می‌شود بازیکن بیشترین آسیب را ببیند.

بازیکن مس کرمان اظهار کرد:  حضور بازیکنان خارجی در لیگ هندبال ایران باعث می‌شود سطح هندبال ارتقا پیدا کند، اما با شرایط ارزی موجود این کار عملی نیست. بازیکنانی که از سطح بالایی برخوردارند، نمی‌توانند با رقم کم در لیگ ایران حضور پیدا کنند. همچنین حضور هندبالیست‌های خارجی  که در سطح معمولی قرار دارند هیچ کمکی به ارتقای کیفیت لیگ نمی‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار