جوانان بیشترین گروه سنی زندانیان استان سمنان را شامل می‌شوند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی سمنان با تأکید بر ضرورت انتقال زندان مرکزی سمنان به خارج از شهر گفت: جوانان بیشترین گروه سنی زندانیان استان را شامل می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمود باهنر مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی سمنان در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان به میزبانی استانداری بابیان اینکه در سال گذشته چهار هزار و ۴۶۱ نفر در استان روانه زندان شدند، گفت: از میزان جمعیت زندانیان، ۹۶ درصد مرد و چهار درصد زن هستند.

او با اشاره به اینکه بیشترین گروه سنی که در استان سمنان روانه زندان می‌شوند، جوان هستند، افزود: فقدان کانون اصلاح تربیتی در زندان‌های استان یک چالش اساسی است که باید برای رفع این چالش اقدام‌های لازم انجام شود.

آزادسازی ۸۰۰ زندانی در استان سمنان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان بابیان اینکه استاندار سمنان و دستگاه قضائی، در یک سال گذشته با اجرای طرح‌های کاربردی و برنامه‌ریزی‌های اصولی در کاهش آمار زندانیان در استان نقش غیرقابل‌انکاری داشته‌اند، ابراز کرد: جابجایی زندان مرکزی سمنان به بیرون شهر از اقدام‌های ماندگار مسئولان ارشد استان است که در کاهش آسیب‌های اجتماعی، امنیتی و بهداشتی بسیار تأثیرگذار است.

باهنر با اشاره به برگزاری برنامه عفو زندانیان به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی بیان کرد: در این آئین ۸۰۰ نفر از زندانیان استان آزاد شدند.

او در ادامه با تأکید بر اینکه طلاق و اعتیاد از آسیب‌های مهم اجتماعی در جامعه هستند،تصریح کرد: بر اساس آمار ۲۹۰ نفر از زندانیان استان در سال ۹۸ بی‌سواد بودند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان گفت: راه‌اندازی مرکز جامع سلامت در زندان‌ها و حمایت از خانواده‌های زندانیان به‌طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار