افزایش درصد قبولی دانش آموزان هرمزگانی از میانگین کشوری

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از ارتقاء ۲.۶۴ درصدی قبولی دانش آموزان پایه دوازدهم در مقایسه با میانگین نمرات نهائی سال گذشته و ارتقاء رتبه کشوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،موسی دادی زاده سرخائی گفت:  در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی، میانگین نمرات کتبی رشته‌های شاخه نظری در آزمون نهائی خرداد افزایش یافت.

او افزود: درصد قبولی نمرات دروس نهائی استان هرمزگان در سال تحصیلی گذشته ۸۲.۴۳  درصد بود که از  میانگین کشوری ۱.۱۶ درصد عقب‌تر بود و  امسال درصد قبولی دانش آموزان پایه دوازدهم استان  به ۸۵.۰۷ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت:  امسال میانگین کشوری ۸۴.۶۷  درصد بود که  درصد قبولی استان هرمزگان با ۲.۶۴ درصد رشد از درصد قبولی کشور بیشتر شده است.

دادی زاده گفت : میانگین نمرات دروس نهائی استان هرمزگان نیز در امتحانات خرداد ۹۹ با ۳۴ صدم درصد رشد از ۱۱.۶۶ سال گذشته به نمره ۱۲ در سال تحصیلی جاری ارتقاء یافته است و به میانگین کشوری ( ۱۲.۴۴ درصد ) نزدیک‌تر شده است.

او افزود: علاوه بر مناطق جناح، بستک، کیش و بوموسی که در سال‌های گذشته در آزمون دروس نهائی موفق و دارای جایگاه دو رقمی در بین ۷۵۷ منطقه آموزش و پرورش کشور بودند، آموزش و پرورش بشاگرد نیز در میانگین نمرات و درصد قبولی دروس نهائی سال جاری دارای رشد بود به گونه‌ای که تعداد مناطق دو رقمی استان هرمزگان  از دو به سه منطقه افزایش  یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، فرآیند تدریس از حضوری به مجازی تغییر کرد و تجربه جدیدی با بروز مسائل مختلف شکل گرفت که یکی از آن‌ها آموزش در بستر شاد بود، ولی نتایج و پیشرفت حاصل نشانگر جدیت، ایثار، گذشت و تلاش فرهنگیان و نیرو‌های ستادی آموزش و پرورش هرمزگان در تحقق شعار " آموزش تعطیل نیست" است.

انتهای پیام / ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.