مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان؛

آیین‌های گرامیداشت روز خبرنگار در فضای مجازی/ همدان رتبه نخست تولیدات هنری در فضای مجازی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری مجازی جشن روز خبرنگار در همدان خبر داد.

آیین‌های گرامیداشت روز خبرنگار  در فضای مجازیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: به خاطر حفظ سلامتی جامعه رسانه‌ای استان و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا بعضی از آیین‌های گرامیداشت روز خبرنگار حذف و برخی دیگر در فضای مجازی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه  جشن روز خبرنگار که هر سال مرسوم بود و با حضور اهالی رسانه استان و جمعی از مسوولان بومی و کشوری برگزار می‌شد، گفت:  امسال به دلیل احتمال انتقال ویروس و مبتلا شدن جامعه رسانه‌ای لغو شده‌است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: استاندار همدان و جمعی از مسوولان استانی در یک نشست برخط، روز خبرنگار را به فعالان این عرصه تبریک می‌گویند و از زحمات این قشر اثرگذار قدردانی می‌کنند.

احسانی گفت: اعتباری برای برپایی جشن روز خبرنگار پیش‌بینی شده‌بود که به عنوان هدیه به خبرنگاران استان اعطا می‌شود.

او با اشاره به تهیه تمبر یادبود خبرنگاران افزود: آیین رونمایی از این تمبر نیز در روز‌های آتی به صورت مجازی برگزار و علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را به صورت زنده از اینستاگرام تماشا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: برنامه دورهمی خبرنگاران نیز در مجموعه تاریخی و طبیعی گنجنامه با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود که روز و ساعت این برنامه نیز اطلاع رسانی می‌شود.

همدان رتبه نخست تولیدات هنری در فضای مجازی

احسانی با بیان اینکه بیماری کرونا در سال جاری بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری استان را لغو کرده‌است یادآوری کرد: برای جبران این کمبود‌ها جشنواره‌های شعرطنز، کاریکاتور و استندآپ کمدی با موضوع کرونا در سطح ملی به میزبانی همدان در فضای مجازی برگزار شده‌است.

او با بیان اینکه اختتامیه رویداد‌های شعرطنز و کاریکاتور در روز‌های گذشته برگزارشد که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت ، گفت:  به زودی آیین پایانی جشنواره استندآپ کمدی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به تولید یک هزار و ۴۰۰ محتوای فرهنگی و هنری از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و افزود: هنرمندان استان در زمان شیوع کرونا فعالیت‌های برجسته‌ای داشتند و موجب شد همدان رتبه نخست تولیدات هنری در فضای مجازی را کسب کند.

احسانی با قدردانی از اهالی رسانه برای پوشش و انعکاس اخبار استان بیان کرد: با وجود بیماری کرونا و شرایط سخت تهیه و مخابره اخبار، خبرنگاران از جان و دل مایه گذاشته و دلسوزانه برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم تلاش کردند که ستودنی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.