آمریکا در خشم و بی عدالتی؛

آتش خشم معترضان در پورتلند خاموش نمی‌شود

در روز‌های اخیر و در پی حضور نیرو‌های فدرال در شهر پورتلند تنش‌ها میان معترضان و نیرو‌های امنیتی تشدید شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه ان بی سی نیوز از بازگشت مجدد معترضان به مقابل ساختمان دادگاه فدرال شهر پورتلند در ایالت اورِگن خبر داد.

شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز اعلام کرد: در حالی که در روز‌های اخیر در پی حضور نیرو‌های فدرال در شهر پورتلند تنش‌ها میان معترضان و نیرو‌های امنیتی تشدید شده بود‏, معترضان ضد نژادپرستی و مخالف رفتار‌های خشونت آمیز پلیس آمریکا در شهر پورتلند بار دیگر به مقابل ساختمان دادگاه فدرال این شهر بازگشتند.

معترضان در شهر پورتلند پلاکارد‌ها و تصاویری از جورج فلوید در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «نمی توانم نفس بکشم»، «چرا زندگی من بیش از زندگی آن‌ها اهمیت دارد؟», «زندگی سیاهپوستان مهم است».

روز گذشته در میان معترضان در شهر پورتلند، فردی به نام «دان کومبوس» از کارکنان سابق بخش بهداشت و درمان آمریکا با ۶۷ سال سن هم مشاهده می‌شد. وی بعد از طی مسیر ۲۲۰۰ مایلی از شهر «بلومینگتون» خود را به پورتلند رسانده بود تا تجهیزاتی مانند نوار‌های بانداژ و امکانات محافظت از چشم را به معترضان شهر پورتلند برساند. وی گفت هیچکس نباید قدرت بالای گاز اشک آوری را که بر ضد معترضان در پورتلند استفاده می‌شود، نادیده بگیرد.

این شهروند آمریکایی به خبرنگار شبکه ‌ای بی سی نیوز گفت: ممکن است گاز اشک آوری که در این جا ضد معترضان استفاده می‌شود ضرر‌های جزئی ایجاد بکند، اما سلاح بسیار مهمی برای کنترل شهروندان عادی است؛ اقداماتی که در اینجا ضد معترضان انجام می‌شود برای کنترل جمعیت و تجمعات نیست بلکه به معنای انکار حقوق معترضان است.

پس از مرگ جورج فلوید و به راه افتادن جریان اعتراضات در سراسر آمریکا نیرو‌های پلیس و سپس فدرال دست به سرکوب این اعتراضات زدند که در بسیاری از موارد این سرکوب‌ها به خشونت کشیده شد و افراد زیادی در این میان آسیب دیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار