ساخت ۳۰ هکتار گلخانه تا پایان سال در نهاوند

فرماندار نهاوند از ساخت۳۰ هکتار گلخانه تا پایان سال در نهاوند خبر داد.

احداث ۳۰ هکتار گلخانه تا پایان سال در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مراد ناصری فرماندار نهاوند با بیان اینکه توسعه کشت گلخانه‌ای پیشرفت خوبی دارد،گفت: این روند ادامه دارخواهد بود و از هر تلاشی برای حضور سرمایه‌گذار در این بخش استفاده می‌کنیم.

او با بیان اینکه گلخانه هیدروپونیک نهاوند برای کشت صیفی‌جات جنبه صادرات دارد، گفت:   اشتغال‌زایی ۵۰ نفر مستقیم و ۱۰۰ نفر غیرمستقیم برای مرحله نخست آن برنامه‌ریزی‌شده و در بخش‌های دیگر شهرستان نیز کشت گلخانه‌ای درحال‌توسعه است.

فرماندار نهاوند با اشاره به مزایای این طرح افزود:  مجهزترین طرح گلخانه‌ای هیدروپونیک در غرب کشور در حال تکمیل است و در هفته‌های آتی بهره برداری می‌شود.

ناصری به سند توسعه شهرستان در بخش کشاورزی اشاره و اظهار کرد: از یک سال و نیم گذشته بر اساس سند توسعه راهبردی شهرستان برای هرسال ساخت ۷ هکتار طرح گلخانه‌ای در نظر گرفته‌شده است؛ یعنی تا پایان سال آینده باید ۲۱ هکتار طرح تحویل دهیم.

او ادامه داد: تا قبل از سال ۹۸ سطح کشت گلخانه‌ای نهاوند ۷ هکتار بود، اما  از ابتدای سال ۹۸ با تلاش مجموعه شهرستان تا امروز ۲۷ هکتار طرح گلخانه‌ای در ۴ نقطه شروع‌شده است.

فرماندار نهاوند گفت: در همه نقاط شهرستان در بخش توسعه کشت گلخانه‌ای در حال کار هستند و هیچ طرحی تعطیل نیست و یکی از این طرح‌ها هم گلخانه هیدروپونیک است.

ناصری افزود: با برنامه‌ریزی انجام‌شده  تا پایان سال بیش از ۳۰ هکتار گلخانه در نهاوند احداث می‌شود درحالی‌که تا پایان سال ۱۴۰۰ بر اساس سند توسعه شهرستان باید ۲۱ هکتار تحویل داده شود.

او بابیان اینکه سرمایه‌گذار گلخانه هیدروپونیک نهاوند یکی از همشهریانی است که به فکر اشتغال‌زایی در شهرستان است، گفت: این طرح یکی از کامل‌ترین، بروزترین و مجهزترین مجتمع‌های گلخانه‌ای در غرب کشور است که موجب  توسعه شهرستان و اشتغال‌زایی می‌شود.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه از سرمایه‌گذار برای ایجاد اشتغال در شهرستان نهاوند حمایت می‌کنیم، گفت:  مجموعه شهرستان موظف به تسهیل کار‌ها برای ورود سرمایه‌گذار هستند، چون در سال جهش تولید بخش کشاورزی نقش قابل‌توجهی در ایجاد اشتغال دارد.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین احمدوند
۲۰:۰۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
می خواهم گل خانه احداث کنم ۲۵ جریب زمین با چاه آب استخر ذخیره اببرای ثبت نام باید چه اقدامی انجام دهم روستای ورامین سفلی