باران سیل آسا در کره جنوبی سبب بی‌خانمانی بیش از هزار نفر شد

بارش باران سیل آسا در کره جنوبی که از چند روز پیش آغاز شده سبب بی‌خانمانی بیش از یک هزار نفر و همچنین مرگ دست کم ۱۳ نفر دیگر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات کره جنوبی اعلام کردند بارش باران سیل آسا در چند روز اخیر در این کشور سبب جاری شدن سیل شده که به دنبال آن بیش از یک هزار نفر مجبور شدند خانه‌های خود را ترک کنند.

بنا بر اعلام این مقامات، دست کم در این حادثه ۱۳ نفر جان خود را از دست داده و ۱۳ نفر دیگر نیز مفقود شده‌اند.

به گفته مقامات، بیشتر این مرگ و میر‌ها ناشی از لغزش زمین و گرفتار شدن وسایل نقلیه در میان سیلاب بوده است. بر اثر این سیلاب بیش از پنج هزار و ۷۵۱ هکتار از زمین‌های کشاورزی و همچنین بخش‌های زیادی از بزرگراه‌های اصلی و پل‌های سئول، پایتخت کره جنوبی، زیر آب رفته‌اند.

مون جائه، رئیس‌جمهور کره جنوبی پس از آنکه روز گذشته از تمامی مقامات دولت و همچنین منطقه‌ای خواست تا «همه تلاش‌های خود را در همه جوانب به کار بگیرند تا از نابود شدن بیشتر زندگی‌ها جلوگیری کنند» امروز گفت قصد دارد نشست اضطراری در این زمینه برگزار کند.

خبرگزاری یونهاپ کره گزارش کرد کارگران امروز بیشتر راه‌ها و پل‌هایی را که در امتداد رود «هان» در مرکز سئول واقع هستند، پاکسازی کرده‌اند. به نوشته این روزنامه ساختمان‌های آسیب دیده در این مسیر نیز تا حدودی پاکسازی شده‌اند.

رسانه‌های کره شمالی نیز هشدار داده اند احتمال جاری شدن سیل در این کشور وجود دارد علاوه بر آنکه در برخی از مناطق آن بارش شدید باران تجربه شده است.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از مقامات کره جنوبی نوشت همسایه شمالی دوشنبه بدون دادن هشدار قبلی دریچه‌های سد مرزی را گشوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار