مدیر دامپزشکی هندیجان:

بیش از ۸۳ هزار راس دام سبک در هندیجان واکسینه شدند

قنواتی گفت: بیش از ۸۳ هزار راس دام سبک علیه بیماری‌های دامی در ۴ ماه امسال در شهرستان هندیجان واکسینه شدند.

روح اله قنواتی مدیر اداره دامپزشکی هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بیش از ۸۳ هزار راس دام سبک با تلاش و همکاری پرسنل دامپزشکی این شهرستان علیه انواع بیماری‌های دامی از جمله؛ آبله و طاعون نشخوار کنندگان کوچک در ۴ ماه امسال واکسینه شده اند.

او با بیان اینکه این اقدام به منظور عمل به وظایف محوله و صیانت از سرمایه‌های دامی منطقه انجام شده است، افزود: در مدت مذکور تعداد ۱۱۰ قلاده سگ در روستا‌ها علیه بیماری هاری ایمن سازی شده اند.

قنواتی با اشاره به اینکه برنامه‌های رصد، پایش و مراقبت از انواع بیماری‌های دامی از قبیل؛ سل، بروسلوز و ... به صورت مستمر در سطح روستا‌ها و دامداری‌های شهرستان انجام می‌پذیرد، اظهار داشت: واکسیناسیون جمعیت دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در شهرستان به زودی آغاز می‌شود.

مدیر دامپزشکی شهرستان هندیجان نظارت‌های مستمر و واکسیناسیون منظم را از اولویت‌های اداره دامپزشکی عنوان کرد و از دامداران و روستاییان گرامی خواست تا همکاری لازم را با گروه‌های دامپزشکی برای واکسیناسیون گله‌ها و ارائه خدمات بهتر، داشته باشند.

این مقام مسئول درپایان به شهروندان توصیه کرد که در شرایط کرونایی، ضمن رعایت نکات بهداشتی و جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام اشامل؛ بیماری کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از کشتار دام در محل‌هایی غیر از کشتارگاه جدا خودداری نموده و گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه نمایید، ضمن اینکه از خرید فرآورده‌های خام دامی نظیر؛ گوشت، مرغ، ماهی، شیر از مراکز غیرمجاز جدا خودداری نموده و مایحتاج خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.