​معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور:

کار کمیسیون مرکزی پزشکی قانونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است

قادی پاشا گفت: کار کمیسیون مرکزی پزشکی قانونی به دلیل اظهار نظرنهایی در پرونده ها اهمیت ویژه ای دارد و حجم زیادی از پرونده ها در این بخش بررسی و اعلام نظر می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،مسعود قادی پاشا صبح امروز سه شنبه 14 مرداد در مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره کمیسیون پزشکی مرکزی گفت: اگرچه خدمات پزشکی قانونی در بخش های مختلف آن حساس و مهم محسوب می شود اما کمیسیون به جهت جایگاه خاص و نوع موارد ارجاعی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

‌وی با اشاره به اهمیت فضای فیزیکی مناسب در ارایه خدمات بهتر اظهار داشت: در ساختمان قبلی کمیسیون ها، خدمات با حداقل امکانات و محدودیت فضای فیزیکی به ارباب رجوع ارایه می شد که همین موضوع مشکلاتی را در ارایه خدمات مناسب و سرعت رسیدگی به پرونده ها ایجاد می کرد.

 قادی پاشا ادامه داد: با راه اندازی ساختمان جدید کمیسیون مرکزی، مشکل فضای فیزیکی مرتفع شد و به تبع آن ارایه خدمات و سرعت رسیدگی به پرونده ها نیز بهبود یافت.

وی با بیان حجم قابل توجه پرونده ها در کمیسیون مرکزی خاطرنشان کرد: حجم زیادی از پرونده ها مربوط به کمیسیون مرکزی است ضمن انکه بعد از تغییر محل کمیسیون مقرر شد پرونده های عقب مانده که تعداد آن به ۵۰۰ پرونده می رسید با سرعت بیشتری مورد رسیدگی قرار گیرد.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان افزود: متاسفانه با شیوع بیماری کرونا برگزاری جلسات کمیسیون کند شد و کار عقب تر از برنامه پیش بینی شده پیش رفت اما تمهیداتی در نظر گرفته می شود تا هرچه زودتر عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

قادی پاشا تکریم ارباب رجوع را نیز از ضروریات ارایه خدمت در پزشکی قانونی عنوان کرد و گفت: همه ارباب رجوع از هر قشر و طبقه ای باید مورد تکریم همکاران قرار گیرند و با آنان با خوشرویی برخورد شود.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های مسیحی رییس سابق اداره کمیسیون پزشکی مرکزی، برای خدایاری سرپرست جدید این اداره آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه مراسم  بابک سلحشور مدیر کل امور کمیسیونهای سازمان نیز با بیان اینکه جابه جایی افراد در یک مجموعه و نیز تکریم و معارفه نشانه پویایی و بالندگی است و هدف از این جابه جایی ها افزایش تحرک و انگیزه در مجموعه است، افزود: وظیفه اصلی سازمان پاسخ به استعلامات قضایی است که در این میان کمیسیون مرکزی در ارایه نظر انتهایی به پرونده ها جایگاه ویژه ای دارد.

وی کمیسیون مرکزی را از مهم ترین قسمت های سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: شان و جایگاه کمیسیون مرکزی بالاترین جایگاه اظهار نظر در سازمان است بنابراین ارایه خدمت در این بخش اهمیت خاص خود را دارد.

سلحشور همچنین با قدردانی از خدمات مسیحی در دوره تصدی چهار ساله کمیسیون مرکزی برای خدایاری سرپرست جدید آن مجموعه آرزوی موفقیت و اظهار امیدواری کرد روند رو به پیشرفت در مجموعه کمیسیون مرکزی ادامه یابد.

گفتنی است در این مراسم  فرزانه مسیحی رییس اداره کمیسیون پزشکی مرکزی از سمت خود تکریم و آزیتا خدایاری به عنوان سرپرست جدید کمیسیون معرفی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار