برگزاری نشست هیات امنای دانشکده علوم پزشکی آبادان

نشست هیات امنای دانشکده علوم پزشکی آبادان با حضور اعضای مرتبط برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دکتر خدادادی یکی از اعضای هیات امنای دانشکده علوم پزشکی آبادان در نشست بررسی عملکرد شاخص‌های هیات امنایی این دانشکده از ظرفیت‌های بالای دانشکده علوم پزشکی آبادان و راهکارهای تبدیل شدن این مجموعه به دانشگاه گفت و افزود: با توجه به شرایط ویژه آبادان لازم بود که در این منطقه مرکزی وجود داشته باشد که بتوان در آن از سراسر کشور و حتی خارج از کشور دانشجو جذب کرد.

دکتر اسماعیل مطلق یکی دیگر از اعضای هیات امنای دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز با اشاره به برگزاری آیین‌های محرم امسال با توجه به شرایط کنونی و رعایت موازین بهداشتی، عنوان کرد: دسته‌های عزاداری در محیط‌های باز با حفظ فاصله فیزیکی بین هر فرد به اندازه چهار متر، الزام زدن ماسک در تمامی مراسم ها، عدم حضور افراد مسن و دارای بیماری‌های مزمن در این آیین‌ها، اولویت برگزاری مراسم ها در فضای باز، ممنوعیت عدم حرکت هیات‌ها از یک هیات به هیات دیگر، استفاده الزامی از زنجیر شخصی در مراسم زنجیرزنی، عدم از استفاده از طبل و سنج و دمام و دیگر ادوات، رفتن حتی‌الامکان نذورات حسینی به سمت کمک‌های مومنانه و توزیع مواد غذایی؛ از جمله تمهیدات درنظر گرفته شده برای اربعین امسال هستند.

در ادامه نشست در حوزه بهداشت مقایسه شاخص‌هایی همچون مرگ نوزاد، مرگ به دلیل سرطان، مرگ به علت بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ به علت تصادفات و حوادث بررسی شدند.

در معاونت فرهنگی مباحثی همچون فضاهای خوابگاهی دانشجویی، سرانه فضای ورزشی و وضعیت نشریات دانشجویی پیگیری شدند.

در حوزه دانشجویی نیز شاخص‌هایی مثل مسائل پژوهشی، تعداد اساتید، دانشجویان و اعضای هیات علمی دنبال شدند.

در مقوله درمان هم ضریب اشتغال تخت، متوسط اقامت بیمار، سرانه نیروی انسانی شاغل، سرانه نیرو‌های پزشکی و پیراپزشکی، خدمات ۷۲۴ و ۲۴۷، زایمان سزارین و فعالیت‌های فوریت‌های پزشکی بررسی شد.

همچنین شاخص‌هایی مثل اعتبار ارزشیابی داروخانه‌ها، اعتبار ارزشیابی شرکت‌های پخش، میانگین اقلام دارویی، نمونه‌برداری و آزمایش‌ها، عوارض ناخواسته دارویی، استفاده از نشانگر‌های رنگی و میانگین کمبود‌های دارویی نیز در حوزه معاونت غذا و دارو رصد شدند.

در معاونت توسعه مدیریت و منابع هم درصد نیرو‌های ستادی، درصد نیرو‌های قراردادی، شرکتی، طرحی و رسمی و اثربخشی دوره‌های آموزشی دنبال شدند.

در پایان نشست نیز پیشنهاد‌های اختصاصی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.