سازمان ملل: احتمالا بدرفتاری دلیل مرگ «عبدالله الحامد» در زندان‌های عربستان بوده است

تعدادی از کارشناسان سازمان ملل با ارسال پیامی به عربستان سعودی، از بدرفتاری این کشور با فعالان حقوقی بازداشت شده انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره گزارش داد که ۷ نفر از کارشناسان سازمان ملل پیامی در ارتباط با مرگ «عبدالله الحامد»، منتقد سعودی، به ریاض ارسال کردند.

این کارشناسان که «اگنس کالامارد»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مربوط به ترور‌های غیرقانونی و خودسرانه یکی از آنهاست، از بدرفتاری عربستان سعودی با فعالان حقوقی بازداشت شده در زندان‌های این کشور انتقاد کردند.

بر اساس گزارش الجزیره، کارشناسان سازمان ملل بر این عقیده هستند که احتمالا بدرفتاری و بازداشت‌های مکرر دلیل مرگ عبدالله الحامد در زندان بوده است.

الحامد ۶۹ ساله آکادمیسین و فعال مدنی و حقوق بشر در سال ۲۰۱۳ به دلیل مشارکت در تاسیس یک جمعیت حقوق بشری در این کشور بازداشت و به ۱۱ سال حبس محکوم شده بود.

از عبدالله الحامد به عنوان موسس انجمن حقوق مدنی و سیاسی عربستان سعودی و یکی از برجسته‌ترین مدافعان اصلاحات در این کشور یاد می‌شود.

عبدالله الحامد اردیبهشت ماه سال جاری در پی اهمال‌کاری عمدی پزشکی که منجر به وخامت اوضاع جسمی وی شده بود، در زندان جان باخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار