عزاداری حسینی در سمنان طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا برگزار شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در محرم و صفر امسال با توجه به شیوع کرونا طبق تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با این ویروس برگزار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در نشست شورای هیات‌های مذهبی سمنان و کانون مداحان در دفتر امام جمعه این شهر گفت: حذف عاشورا و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) امکان ندارد.

او بیان کرد: مردم ایران در طول تاریخ از جمله دوره ستمشاهی پهلوی با وجود محدودیت‌های فراوان با روش‌های مختلف یاد مظلومیت امام سوم شیعیان و خاندان نبوت را به بهترین شکل زنده نگه داشتند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی پیش آمده، محرم امسال طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز تصمیم ستاد استانی مقابله با این ویروس برگزار می‌شود.

آیت الله سید محمد شاهچراغی تصریح کرد: مراسم‌های عزاداری محرم و صفر امسال طبق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ابرازداشت: هیات عزاداری و مردم می‌توانند در صورت بهبود نیافتن شرایط موجود و یا افزایش میزان شیوع و بروز بیماری کرونا به صورت سبد کالا نذورات خود را توزیع نکنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان هم در این نشست گفت: تمام متدینین استان به ویژه روحانیون، نقش بسزایی در دستیابی به موفقیت کنترل و مدیریت بیماری کرونا ایفا کردند.

نوید دانایی ابرازداشت: ۲ خیز از بیماری کووید ۱۹ در استان سمنان تجربه شد و وجود استان‌های درگیر ویروس کرونا و پرجمعیت همجوار با سمنان در گسترش و ایجاد این خیز‌ها تاثیرگذار بود.

او ادامه داد: با همکاری شهروندان فرهیخته، بافرهنگ و سلامت‌دوست، بدون هیچ محدودیت و کاستی، خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان سمنان ارائه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: تلاشگران و مدافعان سلامت استان سمنان با تمام توان و با لطف و مدد الهی و همیاری تمام آحاد مختلف جامعه تا ریشه کنی و نابودی کامل این بیماری در کنار شهروندان قراردارند.

دانایی با اشاره به اهمیت و نقش معنوی عزاداری و سوگواری امام سوم شیعیان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در بین دست اندرکاران حوزه سلامت، گفت: برگزاری این مراسم با سلامتی کامل تمام عزاداران و حاضران و رعایت کامل پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی طبق دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا از برنامه‌های این دانشگاه در ایام محرم و صفر است.

این نشست با حضور جمعی از اعضاء ستاد استانی مبارزه با کرونا در خصوص شیوه عزاداری در ایام محرم و صفر، در محل دفتر نماینده، ولی فقیه در استان سمنان برگزار شد.

بنا به گفته ظهر امروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۲ نفر در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند. ۱۷۰ شهر در وضعیت قرمز و ۱۰۱ شهر در وضعیت هشدار هستند، ٢ هزار و ۷۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۶۰ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ رسید.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.