آیت الله فلاحتی:

زهد آن است که انسان به آنچه از دست می‌دهد حسرت نورزد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: زهد آن است که انسان به آنچه از دست می‌دهد حسرت نورزد و به آنچه دارد شاد نشود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان شب گذشته در تفسیر آیه‌های ۲۲ و ۲۳ سوره حدید قرآن گفت: این آیات عهده دار بحث کلامی و اعتقادی هستند که انسان بداند و می‌داند در دنیا با ۲ نوع مصیبت و گرفتاری مواجه می‌شود.

او افزود: نوع اول گرفتاری‌ها و بلا‌ها در لوح محفوظ ثبت است، تحقق پیدا می‌کند و گریزی از آن نیست و نوع دوم بلا‌ها معلول اعمال بشر است و آن اعمال نتایجی دارد که انسان باید توبه کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آنچه خدای متعال در عالم آفریده برای انسان است، ادامه داد: زندگی انسان‌ها در دنیا فراز و نشیب دارد و هیچ روزی با روز دیگر یکسان نیست.

آیت الله فلاحتی خدای متعال را مهربان‌ترین موجود در عالم نسبت به انسان دانست و گفت: هیچ موجودی در عالم هستی مهربان‌تر از خداوند برای انسان نیست.

او با اشاره به اینکه انسان در درون خود ۲ صفت رحمانی و شیطانی دارد و تا پای گور اینها با هم می‌جنگند، اظهار داشت: خدای متعال دوست ندارد بشر با دست خود، خودش را تباه کند بنابراین تمام ابزار‌های سعادت را در اختیار انسان قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان پیامبران الهی را معلمان بشریت عنوان کرد و افزود: این تعالیم پیامبران است که در طول تاریخ در لایه‌های زندگی به بشر آموختند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امانت داری، نجابت، صداقت و عدالت درس‌هایی است که در طول تاریخ انبیای الهی به انسان آموختند، یادآور شد: در نظام هستی خداوند از هیچ چیز برای سعادت انسان فروگذار نکرده است.

او به اموری در این عالم اشاره کرد که به نفع انسان است، اما نقشی در آن ندارد و ادامه داد: اموری در این عالم تحقق پیدا می‌کند که به ظاهر به ضرر بشر است، اما مانند بخش نخست که نباید خودبرتربین باشد، در این بخش نیز نباید بترسد.

امام جمعه رشت با اشاره به معنای زهد از کلام امیر مومنان علی (ع) تصریح کرد: زهد آن است که انسان به آنچه از دست می‌دهد حسرت نورزد و به آنچه دارد شاد نشود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.