بررسی فاز یک توافق تجاری آمریکا و چین در دستور کار دو کشور

در ادامه مذاکرات تجاری میان واشنگتن و پکن، نمایندگان آمریکا و چین به منظور ارزیابی مرحله اول توافق تجاری دو جانبه اواسط اوت با هم دیدار خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های خبری به استناد منابع آگاه اعلام کردند مقامات تجاری آمریکا و چین در نیمه اوت مذاکراتی را به منظور ارزیابی فاز یک مراودات تجاری برگزار می‌کنند.

نشریه وال استریت ژورنال روز سه شنبه گزارش داد رابرت لایتیز و لیو وی، نمایندگان تجاری آمریکا و چین گفتگو‌ها در خصوص فاز یک توافق تجاری واشنگتن و پکن را از سر خواهند گرفت. پیش از این سفیر چین در آمریکا با پیش بینی مثبت بودن چنین نشستی، از احتمال برگزاری نشست دو جانبه تجاری به صورت ویدئو کنفرانس به دلیل همه گیری ویروس کرونا خبر داده بود.

دو اقتصاد بزرگ جهان در ماه ژانویه و پیش از گسترش ویروس کرونا در سراسر دنیا، به یک توافق تجاری موقت به منظور پایان دادن به جنگ تعرفه‌ای مخربی که اقتصاد جهان را تهدید می‌کرد، دست یافتند.

از آغاز مذاکرات تجاری چین و آمریکا از فوریه سال ۲۰۱۸ تاکنون، دو کشور در چندین نشست دو جانبه شرکت کردند و اگرچه در مورد مسائلی به توافق رسیدند، اما این مذاکرات بار‌ها دچار فراز و نشیب شده و هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است. از آنجا که چین به دنبال کاهش شدیدتر تعرفه‌ها و آمریکا نیز متقابلاً بر خواسته‌های خود پافشاری می‌کند، تکمیل فاز اول توافق که انتظار می‌رفت در ماه نوامبر صورت گیرد، به سال جدید میلادی جاری کشیده شد.

با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید جنگ آمریکا و چین آنهم بر سر تعرفه‌های تجاری آغاز و برغم توافق بر سر فاز یک تجاری کماکان به قوت خود باقی است. پکن و واشنگتن طی این چند سال با وضع چندین دور تعرفه تجاری اقتصاد همدیگر را نشانه رفته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار