امشب، آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد

سخنگوی سازمان سنجش گفت: مهلت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد، امشب به پایان می‌رسد.

زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد گفت: دریافت کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از روز دوشنبه، ۱۳ مرداد آغاز شد؛ این مهلت ساعت ۲۴ امروز، چهارشنبه، ۱۵ مرداد به پایان می‌رسد.

زرین آمیزی درباره آخرین آمار دریافت کنندگان کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد ۴۵۵ هزار و ۹۵۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده اند.

او در ادامه بیان کرد: داوطلبان برای مشاهده و پرینت کارت شرکت در آزمون به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و براساس مشخصات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری) برای دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

زرین آمیزی ادامه داد: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است؛ بنابراین داوطلبان باید حتما برای دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

او تصریح کرد: این دوره از آزمون کارشناسی ارشد در ۲۲۶ حوزه امتحانی در ۸۰ شهرستان کشور برگزار می‌شود. ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد ۱۵۷ هزار نفر است.

او درباره آمار داوطلبان کرونایی این آزمون گفت: خود اظهاری داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ از صبح روز پنج شنبه، ۹ مرداد از طریق سایت سازمان سنجش آغاز و  جمعه، ۱۰ مرداد به پایان رسید.  تعداد ثبت نام کنندگان در خود اظهاری داوطلبان کرونایی کنکور کارشناسی ارشد ۸۵ نفر هستند که ۲ نفر از این افراد در بیمارستان بستری و ۸۳ نفر در منزل قرنطینه خانگی هستند.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۵۰ درصد از داوطلبان زن و ۵۰ درصد داوطلبان مرد هستند. به عبارت دیگر ۳۴۴ هزار و ۵۵۸ نفر زن و ۳۴۹ هزار و ۸۵۹ نفر مرد هستند.

تمهیدات بهداشتی سازمان سنجش برای کنکور کارشناسی ارشد

برای رفاه حال داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد داوطلبانی که مبتلا به کرونا هستند با هماهنگی وزارت بهداشت در بیمارستان‌های تعیین شده در شهر محل آزمون داوطلب سر جلسه حاضر می‌شوند. داوطلبانی که از این پس به کرونا مبتلا می‌شوند باید به باجه‌های رفع نقص مراجعه و بیماری خود را اعلام کنند.

سازمان سنجش تاکید کرده است برای پیشگیری از تجمع، داوطلبان حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند.

داوطلبان از تردد بی مورد در محل آزمون جدا خودداری کنند، هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنند، ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

سازمان سنجش داوطلبان را از به همراه آوردن وسایل اضافی منع و اعلام کرده است: حوزه‌های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ... معذور هستند. به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد. داوطلبان در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور خودداری کنند.

این سازمان همچنین به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد توصیه کرده است که برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنند. از تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون خودداری کنند، هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنند، در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنند،در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنند، در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشند.

رد و بدل کردن وسایلی از جمله  مداد، تراش و پاک کن تخلف است،  پاک کردن و ضدعفونی کردن دست بعد از درج اثر انگشت در پاسخنامه با پدالکلی حتما باید انجام شود. داوطلبان از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می‌شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب‌ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار