لیگ فوتبال اروپا/ حریف آسان منچستری‌ها در مرحله یک چهارم/ اینتر بدون ستاره‌های خود به ختافه رسید

پس از وقفه‌ای چند ماهه مسابقات لیگ فوتبال اروپا از امشب آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ فوتبال اروپا پس از وقفه‌ای نسبتا طولانی به دلیل شیوع ویروس کرونا، از امشب دوباره پیگیری می‌شود.

شاختار دونتسک اوکراین - وولفسبورگ آلمان (چهارشنبه ساعت ۲۱:۲۵)

در دور برگشت از مسابقات مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا، تیم فوتبال شاختار که با قدرت در لیگ داخلی به قهرمانی رسید، باید به مصاف نماینده آلمان برود. این باشگاه با اختلاف نسبتا زیادی بالاتر از دینامو کیف قرار گرفت و مقام قهرمانی را در لیگ اوکراین به دست آورد.

در طرف مقابل وولفسبورگ که مدت زیادی در رده ششم جدول بوندسلیگا بود در نهایت طی هفته آخر جایگاه خود را به هوفنهایم داد و باید برای کسب جواز سال آینده لیگ اروپا در بازی پلی آف به میدان برود.

در بازی رفت ۲ تیم، شاختار در خانه وولفسبورگ موفق شد با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی برسد و از شانس بالایی برای صعود به دور بعد برخوردار است. در آن دیدار مورائس و آنتونیو برای شاختار گلزنی کردند. جان بروکس هم تک گل گرگ‌ها را به ثمر رساند.

شاختار طی ۱۰ بازی اخیر خود در همه رقابت‌ها تنها یک شکست داشته در حالی که وولفسبورگ هم آمار مشابهی دارد و تنها یک بار مقابل شالکه شکست خورده است.

زمایلی به دلیل مصدومیت نمی‌تواند برای شاختار به میدان برود. ویلیام و کاماچو هم غایبان وولفسبورگ در این بازی هستند.

کپنهاگن دانمارک - باشاک شهیر ترکیه (چهارشنبه ساعت ۲۱:۲۵)

تیم‌های فوتبال کپنهاگن دانمارک و باشاک شهیر ترکیه دیگر بازی مرحله یک هشتم نهایی را برگزار می‌کنند. کپنهاگن طی ۱۰ بازی اخیر خود در لیگ دانمارک کاملا سینوسی نتیجه گرفته و ۴ باخت، ۳ پیروزی و ۴ تساوی داشته است.

باشاک شهیر قهرمان این فصل لیگ ترکیه با وجود اینکه در ۵ دیدار اخیر خود ۳ شکست داشته، اما در شرایط ایده آلی قرار دارد. آن‌ها رقیب سختی برای کپنهاگن خواهند بود.

در بازی رفت تیم باشاک شهیر با نتیجه یک بر صفر در ترکیه به برتری رسید. ادین ویسکا تک گل ارزشمند بازی قبل را برای باشاک شهیر وارد دروازه کپنهاگن کرد.

مایکل سانتوس به دلیل محرومیت نمی‌تواند در این دیدار برای کپنهاگن به میدان برود.

منچستریونایتد انگلیس - لاسک اتریش (سه شنبه ساعت ۲۳:۳۰)

تیم فوتبال منچستریونایتد بعد از ورود برونو فرناندز و بازگشت پوگبا از دوران مصدومیت شرایط بسیار بهتری پیدا کرده و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را در هفته پایانی لیگ برتر انگلیس به دست آورد. شیاطین سرخ با هدایت اوله گونار سولسشر طی این فصل لیگ اروپا در گروه خود اول شده و کلوب بروژ را در مرحله یک شانزدهم نهایی حذف کردند.

در طرف مقابل، لاسک مرحله گروهی لیگ اروپا را بالاتر از آیندهوون و اسپورتینگ لیسبون پشت سر گذاشت و در مرحله یک شانزدهم نهایی طی ۲ دیدار رفت و برگشت موفق به شکست آلکمار شد.

منچستریونایتد با خیال راحت به انجام مسابقه می‌پردازد، زیرا در بازی رفت با نتیجه پر گل ۵ بر صفر لاسک را در اتریش شکست داد و به نوعی صعود خود را به مرحله بعدی در همان مسابقه قطعی کرد.

سیدیروپولوس قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت. فیل جونز و لوک شاو به دلیل مصدومیت نمی‌توانند منچستر را در این مسابقه همراهی کنند. شیاطین سرخ در ۸ بازی از ۱۰ دیدار اخیر خود در لیگ اروپا موفق به ثبت کلین شیت شده اند.

اینتر ایتالیا - ختافه اسپانیا (سه شنبه ساعت ۲۳:۳۰)

یکی از ۲ مسابقه‌ای که در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد دیدار اینتر و ختافه بود.

اینتر پس از چند هفته ناکامی در بازی‌های اخیر دوباره به شرایط خوب خود بازگشته و در روز‌هایی که خبر‌هایی مبنی بر جدایی کونته از این تیم شنیده می‌شود، حریف سختی برای ختافه خواهد بود. باشگاه میلانی با ۸۲ امتیاز عنوان نایب قهرمانی سری آ را در این فصل به دست آورد.

حریف اینتر در این دیدار ختافه است که لالیگا را در رده هشتم به پایان رساند و سهمیه فصل بعد لیگ اروپا را کسب نکرد. این باشگاه در مرحله یک هشتم نهایی تیم قدرتمند آژاکس را شکست داد. آن‌ها طی ۶ بازی اخیر خود در لالیگا هرگز موفق به کسب پیروزی نشده اند.

استفانو سنسی و ماتیاس وسینو غایبان اینتر در این بازی هستند. تیم کونته که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان سوم شد و به لیگ اروپا انتقال پیدا کرد در مرحله یک هشتم نهایی لودوگورتس بلغارستان را شکست داد. آنتونی تیلور داور مشهور انگلیسی قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت.

دیگر بازی‌های مرحله یک هشتم پایانی لیگ اروپا

  • بایرلورکوزن آلمان - رنجرز اسکاتلند (پنجشنبه ساعت ۲۱:۲۵)
  • سویا اسپانیا - رم ایتالیا (پنجشنبه ساعت ۲۱:۲۵)
  • ولورهمپتون انگلیس - المپیاکوس یونان (پنجشنبه ساعت ۲۳:۳۰)
  • بازل سوئیس - آینتراخت فرانکفورت آلمان (پنجشنبه ساعت ۲۳:۳۰)

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار