پورابراهیمی در صحن علنی مجلس:

نباید با طرح مالیات بر خانه‌های خالی برای مردم مشکل ایجاد کرد/ هدف اصلی مدیریت حوزه احتکار است

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: نباید طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی برای زندگی مردم مشکلی ایجاد کند، چرا که هدف ما جلوگیری از احتکار مسکن است.

نباید با طرح مالیات بر خانه‌های خالی برای مردم مشکل ایجاد کرد/ هدف اصلی مدیریت حوزه احتکار استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد‌رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان و در جریان بررسی طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی گفت: ما هدفمان از مطرح کردن چنین طرحی این نیست که بخواهیم مردم را تحت فشار قرار داده و برای آنها ایجاد مشکل کنیم، چرا که مثلاً دانشجویان ممکن است بخواهند از یک خانه به غیر از شهر اصلی‌شان استفاده کنند و نباید دچار مشکل شوند.

وی افزود: هدف اصلی ما جلوگیری از احتکار در عرضه مسکن و مدیریت بازار آن است، چرا که بخش عمده‌ای از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانه احتکار شده در صورت تحقق چنین طرحی به بازار وارد می‌شود.


بیشتر بخوانید

پورابراهیمی گفت: در کشور قانونی به عنوان مشاغل خانوادگی وجود دارد و ممکن است چند نفر که در یک کارگاه کار می‌کنند، در یک خانه مسکونی مستقر شده باشند، لذا چنین افرادی مشمول مالیات خانه‌های خالی نمی‌شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ما نمی‌خواهیم برای کسب و کار‌ها مشکلی ایجاد شود، اما قطعاً برای افرادی که اطلاعات خود را در سامانه تعریف شده وارد نکنند جرایمی در نظر گرفته و مالیات بر مسکن آن‌ها اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار