ارائه راهکار‌های بهینه سازی در مصرف انرژی

مدیر عامل برق منطقه‌ای خوزستان به ارائه راهکار‌های بهینه سازی در مصرف انرژی پرداخت.

محمود دشت بزرگ مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بهینه سازی مصرف انرژی به مجموعه‌ای از روش‌ها و راهکار‌ها شامل برنامه ریزی، اجرا و نظارت، مدیریت مصرف گفته می‌شود.

او افزود: با مصرف صحیح و بهره گیری از الگوی درست، می‌توان از قطع ناخواسته برق جلوگیری کرد و باید تا حد امکان در ساعت اوج مصرف همه لوازم خانگی برقی پرمصرف را از مدار خارج نموده، هنگام ترک ساختمان و یا محل کار، سیستم سرمایشی خود را خاموش کرده تا شبکه برق پایداری داشته باشیم.

دشت بزرگ بیان داشت: در روز‌های بلند تابستان پیک مصرف برق از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ است همچنین تعرفه به نحوی تنظیم شده که با ۲۰ درصد صرفه جویی، مبلغ قبض ۴۰ درصد کم می‌شود بنابراین می‌توان از روشنایی طبیعی استفاده کرد.

مدیر عامل برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد، افرادی که در دمای بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتیگراد احساس آسایش می‌کنند، با تنظیم ترموستات در کولر‌های گازی می‌توانند هزینه برق مصرفی خود را نیز کاهش دهند و با نصب سایه‌بان بر روی کولر‌ها می‌توان تا حد امکان بازدهی آنها را افزایش داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هنگام خرید وسایل برقی باید به برچسب مصرف انرژی دقت شود، ادامه داد: سرویس به موقع کولرگازی نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد همچنین باید از دستگاه‌های سرمایشی متناسب با شرایط آب و هوایی محل سکونت خود استفاده کرد چراکه شاهد کاهش هزینه مصرف برق خواهیم بود.

او  گفت: لامپ‌های LED مصرف بسیار پایین و عمر بسیار طولانی دارند و گرمایش کمتری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای دارند همچنین  حرف (A) در برچسب انرژی، نشانه کمترین مصرف انرژی و بیشترین بازدهی را خواهند داشت که اگر هر مشترک برای پایداری شبکه برق معادل یک لامپ ۱۰۰ وات کاهش مصرف داشته باشند میزان صرفه جویی آن ۶۰ مگاوات خواهد شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.