مدیرکل استاندارد استان سمنان:

۱۲۲ تاییدیه ایمنی آسانسور در استان سمنان صادر شد

عباس رستمی گفت: ۱۲۲ فقره گواهینامه تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور طی بهار ۹۹ در استان سمنان صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: تمام مدیران و مالکان ساختمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و تمام بهره‌برداران از آسانسور‌های نصب شده در مجموعه‌های مختلف، باید تاییدیه ایمنی آسانسور را دریافت کنند و در صورت نداشتن آن با بروز هرگونه حادثه، مسئولیت پاسخگویی بر عهده آن‌ها است.

او با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای عالی استاندارد، نظارت و صدور تاییدیه ایمنی آسانسور‌های برقی تحت پوشش سازمان استاندارد قرار دارد تصریح کرد: بازرسی ادواری از تمام آسانسور‌های نصب شده به صورت سالیانه توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد به منظور اطمینان حداکثری از برقراری شرایط استاندارد و ایمنی، انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: در مرحله بازرسی‌ها، نداشتن انطباق آسانسور‌های نصب شده به مدیران گزارش می‌شود و آن‌ها مکلف به رفع نواقص و استانداردسازی آسانسور‌ها هستند و در صورت انجام، آسانسور مذکور تاییدیه ایمنی دریافت و شناسنامه ملی در کابین آن درج می‌شود.

رستمی بیان کرد: مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، این آسانسور‌ها ماهیانه توسط مالکان و مدیران مکلف به انجام سرویس‌های نگهداری در قرارداد با شرکت‌های نصاب مجاز هستند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار