کد خبر: ۷۴۴۸۳۲۳
گروه : سیاسی » مجلس
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد خبر : ۷۴۴۸۳۲۳
گروه : سیاسی » مجلس
باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می‌کند؛

شمارش معکوس برای جمعیت ایران! کمتر از یازده سال دیگر گرد پیری بر چهره کشور خواهد نشست.

هشدار! جمعیت ایران کمتر از یازده سال دیگر پیر می‌شود/ مسئولان چاره بیندیشندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تقریبا هفت سال پیش بود که نمایندگان مجلس نهم به دنبال هشدار رهبر انقلاب درباره کاهش جمعیت، طرح جمعیت و تعالی خانواده را کلید زدند، اما با وجود سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب و الزام برنامه ششم توسعه به برنامه‌ریزی در راستای افزایش میزان باروری، همچنان در سطوح قانون‌گذاری و اجرایی کشور فقدان برنامه‌ریزی عملیاتی و نظام‌مند برای حل این مسئله مهم و راهبردی مشهود است.

در بیانات اخیر  رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان نیز مجددا ، دو محور جمعیت و خانواده بسیار مورد تاکید قرار گرفت و بعد از این جریان  با امضای ۱۰۰ نفر از نمایندگان  درخواستی مبنی بر تشکیل کمیسیون جمعیت و خانواده شکل گرفت  و قرار شد این مورد در دستور کار مجلس قرار گیرد، اما پرسش اساسی در این خصوص این است که آیا با وجود کمیسیون فرهنگی و اجتماعی  ایجاد کمیسیونی دیگر برای این مقوله ضرورت دارد و  آیا این کمیسیون قرار است مانند کمیسیون‌های تخصصی مجلس به ایفای نقش بپردازد؟

کمیسیون‌ فرهنگی و اجتماعی ظرفیت‌های لازم برای تمرکز بر خانواده و جمعیت را دارند/ با افزایش تعداد کمیسیون‌های مجلس، موازی‌کاری در کشور افزایش می‌یابد

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده گفت:کمیسیون فرهنگی و اجتماعی می‌توانند به مسأله جمعیت و ازدواج تمرکز کنند، چرا که هر دوی این کمیسیون‌ها دارای کارگروه‌های مرتبط هستند، اما بر اساس ماده ۴۲ آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان حق دارند که برای شکل‌گیری کمیسیون‌های ویژه تقاضا دهند و وکلای ملت باید تشخیص دهند که نیازی به تشکیل مجموعه‌ای جدید وجود دارد یا خیر.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: قطعا مسأله ازدواج و خانواده امری مهم است، اما به نظرم کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی ظرفیت‌های لازم برای تمرکز بر این مسأله را دارند و شاید نیازی به تشکیل یک کمیسیون ویژه نباشد. قرار شد که کمیسیون فرهنگی طرحی برای جمعیت و خانواده به صحن مجلس بیاورد که اگر جامع بوده و مورد موافقت نمایندگان قرار گیرد تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده منتفی خواهد شد.

حجت‌الاسلام نیک‌بین،  عضو کمیسیون فرهنگی در این‌باره معتقد است که با افزایش تعداد کمیسیون‌های مجلس، موازی‌کاری در کشور افزایش می‌یابد و نیازی به تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده نیست که بخواهد در راستای کمیسیون فرهنگی فعالیت کند. با این حال برخی نمایندگان در تلاش هستند با تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده اهمیت موضوع جمعیت را عنوان کنند. ما نیز بر اهمیت موضوع اشراف داریم، اما ضرورتی برای تشکیل دو کمیسیون موازی با هم نمی‌بینیم.

هشدار! جمعیت ایران کمتر از یازده سال دیگر پیر می‌شود/ مسئولان چاره بیندیشند

شمارش معکوس برای جمعیت ایران! کمتر از یازده سال دیگر گرد پبری بر چهره کشور خواهد نشست

از طرفی برخی دیگر از نمایندگان معتقدند که شرایط رشد جمعیت و جایگاه خانواده در مرحله هشدار قرار دارد و باید حتما کار ویژه‌ای برای تسهیل ازدواج و فرزندآوری صورت گیرد، در غیر این صورت  گرد پیری تا کمتر از یازده سال دیگر بر چهره کشور خواهد نشست. علی اصغر عنابستانی یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که معتقدم وضعیت رشد جمعیت کشور در حالت بحران قرار دارد و معمولاً یک کمیسیون ویژه برای شرایط بسیار خاص در مجلس  تشکیل می‌شود تا عده‌ای از نمایندگان با توجه بیشتری به موضوع مورد نظر بپردازند تا از حالت بحران خارج شود.

وی افزود: متاسفانه آمار‌ها حاکی از آن است که میزان رشد باروری در ایران وضعیت خوبی ندارد و زنگ خطر به صدا درآمده است در حالی که قرار بود بر اساس سیاست‌های جمعیتی میزان باروری در سال ۱۴۰۰ رشد داشته باشد در حالی که این آمار روند کاهشی دارد، تا جایی که به لحاظ رشد جمعیت در جایگاه صد و چهل و سوم قرار داریم که این امر برای کشور ما خطرناک است.

عنابستانی تأکید کرد: هر کشوری نیروی جوان خود را از دست بدهد از خلاقیت، ابتکار و فناوری روز محروم خواهد ماند و نمی‌تواند توانمندی‌های خود را بروز دهد، بنابراین با ادامه روند فعلی جمعیت ایران قبل از سال ۱۴۱۰ پیر خواهد شد. متاسفانه قانون تسهیل ازدواج سالهاست که به تصویب رسیده، اما اجرایی نمی‌شود و هیچ کس در دولت نیز به دنبال اجرای آن نیست در حالی که هزینه‌ای هم به قوه مجریه و کشور وارد نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر دولت قانون تسهیل ازدواج را عملیاتی کند ما به بسیاری از اهداف افزایش میزان ازدواج و جمعیت دست خواهیم یافت، اما از آنجایی که این امر محقق نشده به شدت نیازمند کمیسیونی با هدف جمعیت و خانواده هستیم چراکه دیگر وقتی برای تعلل باقی نمانده و هر لحظه‌ای که در این امر مهم کوتاهی کنیم به آینده کشور خیانت کرده‌ایم.

طرحی برای تحکیم خانواده یک ماه دیگر به صحن مجلس می‌آید

احمد راستینه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این‌باره به باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید که بنده و بسیاری از نمایندگان مجلس معتقدیم که باید کار ویژه‌ای برای امر ازدواج و خانواده صورت گیرد و در طول یک ماه گذشته مباحث مبسوطی در کمیسیون فرهنگی مطرح شد،  با توجه به اینکه طرح های قبلی در مجلس به نتیجه نرسید، بنابراین در ابتدا طرح خانواده را با اصلاحات و الحاقات جدید در یک ماه آینده آماده کرده و به صحن می‌آوریم.

راستینه تصریح کرد: اگر بعد از مطرح شدن این طرح در صحن علنی مجلس ضرورتی برای تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده احساس شود این اقدام را انجام خواهیم داد، چرا که باید در مجلس یازدهم کار ویژه‌ای برای تقویت جایگاه خانواده انجام شود و مجموعه قوانین کاملی به تصویب برسد.

با توجه به اهمیت موضوع جمعیت و خانواده، برخی نمایندگان اذعان دارند باید کمیسیون ویژه تشکیل شود تا بتوان با استفاده از نظرات کارشناسان این حوزه، موضوعات مربوط به جمعیت، زنان و خانواده را به صورت تخصصی پیگیری کرد، چرا که با توجه به گستردگی موضوعات فرهنگی در دستور کار کمیسیون فرهنگی و وجود ۸ مصوبه و سیاست‌ بر زمین مانده در حوزه جمعیت، منطقی‌ترین و سریع‌ترین راه برای رفع معضلات مربوط به بحران جمعیت و خانواده، تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده است، اما باید منتظر ماند و دید که آیا این طرح پس از مطرح شدن در صحن علنی مورد موافقت اکثریت نمایندگان قرار خواهد گرفت یا خیر.

 

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
مطالب پیشنهادی وب
اخبار پیشنهادی
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۲۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
یعنی ایران نابود میشه؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
پول هیچ کس خوشبخت نکرده ___ خیالت راحت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
الان سال ۱۴۵۰ هست

یک موجودی کشف کردن شبیه موجودات فضایی __ یه پیرمرد به اون موجود میگه (( بچه ))



نزارید وضعیت ایران این جور بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
حالا ما هستیم چه زندگی داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
جوون من خودتون رو زدید به افسردگی !!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
حالا ما هستیم چه زندگی داریم که یکی دیگه بیاد بدبخت شه.
Sajad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
دهه شصتی هایی مثل من، که هیچ وقت نمی تونند ازدواج کنند برای همیشه تنها و مجرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
ما هفتادی ها هم مجرد و تنها هستیم
عرفان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
ما نودی ها هم
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
چه بهتر منقرض می‌شیم مشکلاتمون از بین می‌رن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
تو اگه دوست داری منقرض شو
ملت هنوز خیلی امید دارن
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
من به عنوان شوخی گفتم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
نظر ها را بخوان ببین با چه مشکل روبه روی است جمعیت جوان باید زندگی خوب باشد که بتواند بچه دار باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
قدیم مشکلات نبود که 10-12تابچه میاوردن یک از یک موفقتر و بهتر؟!
اگر همه بخوان منتظر شرایط ایده آل باشن واقعیت اینه که افرادی با اون شرایط هم به خاطر عافیت طلبی از مسئولیت فراری هستند و نگه داشتن سگو گربه رو به دردسر بچه ترجیح میدن
دنبال بهانه نباید بود
یک عده جون دادن برای این خاک ما برای خودمون حاضر نیستیم یک زندگی عادی رو بسازیم و منتظریم برامون بسازن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
عزیزم قدیمها شدند بچع هاشون شدندهمین دهه شصتیها وهفتادیها ک نه شوهرکردن اکثرشون نه زن گرفتن تو خوشی زده زیردلت!!! منتها خبرنداری!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
وقتی از امام صادق بهترین روز پدر ومادر را از نظر ایشان پرسیدند فرمودند روزی که فرزندش رادرلباس دامادی ( یاعروسی )ببیند بهترین روز زندگیشان هست ..متاسفانه این شادی از پدران ومادران گرفته شده .جوانهایمان پیر شدند وارزوی ازدواج به دلشان ماند چون شغل وکار ندارند.
موسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
وقتی هنوز تمامی مسئولین شاخص کشور متولد دهه چهل و ماقبل آن هستند جوان به درد کجای مملکت میخورد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
الان باید حداقل هر خانواده ۵ تا بچه داشته باشن

حداقل گفتم
حداقل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
با این گرونی وبیکاری ولله یه بچه هم سخته تو این جامعه زندگی کنه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
چرت گفتی خودت ۵ تا داری ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
(اقا/خانم خبرنگار محترم این نظر را در سایت قرار بدهید)
بنده یک سوال دارم از همگی عزیزان حاظر در بحث
چرا دختران امروزی دنبال ثروت اندوزی هستند و چرا پسران امروزی بیکار هستند با اینکه تحصیلات عالیه هم دارند؟
زمان ما اصلا خبری از تجمل گرایی نبود, کسی مهریه اجرا نمی گذاشت ولی الان مثل نقل و نبات مهریه اجرا می گذارند و افتخار هم می کنند.
یک جمله را بنده قبول دارم, انقدر سخت بگیرید تا دیگران هم به شما سخت بگیرند!
علی برکت الهی
پاسخ ها
سهیل بهرادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
موافقم. دختران امروزی بشدت پر توقع و لوس شده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
ای بابا الان زندگی ها پاستوریزه شده

اولا می رفتیم مهمونی کلی بچه _ کلی آدم

الان چی !!!!

۵_۶ نفر هستن
یه دونه بچه باشه نباشه

به درد نمی خوره این
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
باشه دست تو جیبت کن یه مهمونی بگیر مردم گله گله بیان، ببینم میتونی فقط میوه و شیرینی به همه بدی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
فرزند بیشتر _ زندگی بهتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
پول نداریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
نه به افزایش جمعیت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
نه به جمعیت زیاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
نه به ازدواج
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
بهتر که جمعیت پیر میشه ! شما لیاقتتون همینه !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
شما لیاقت جوانان رو ندارید ! همون بهتر که جوانی نباشه !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
شما لیاقت جمعیت جوان ندارید ! لیاقت شما همین جمعیت پیره !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
تا حالا برای جوانان چه کار کردید که جمعیت داره پیر میشه ؟! به درک که پیر میشه !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
تا حالا برای جوانان چه کار کردید که درخواست افزایش جمعیت می کنید ؟!
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
خوب معلومه وقتی دهی پنجاه جمعیت دوبرابر شد وقتی بزرگ شدن کمبود مدرسه شد بعد کمبود تغذیه کمبود دانشگاه و اشتغال و خانه ماشین و به سالمندی و خلاصه هر رده سنی یک فاجعه و کمبود احساس شد از الان به فکر چندین میلیون قبر باشید نگید چند سال دیگه جای خاک گردنم نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
ما خودمون نداریم گوشت بخریم بخوریم اونوقت ازدواج کنیم بچه با این شرایط عقده ایی نمیشه شما فقط میخوادزورب مردم بگیدخودتونم جاتون خوبه خوش خرمید وخوشبخت!!!
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
مسئولین محترم جیب ما را نزنند ملت خودش چاره ی کار را می داند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
فرزند کمتر رفاه بیشتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
فرزند کمتر زندگی بهتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
ایران رو اگه با تمام کشورهای جهان از نظر مدیریت منابع و سیاست بخواهیم مقایسه کنیم ،فقیرترین کشور هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
اگه بخواهیم تو رو با کل مردم جهان مقایسه کنیم _ بی انصاف ترین آدم روی زمینی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
جمعیت کمتر رفاه بیشتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
هنوز یک سوم دهه شصتی ها مجرد هستن، دولت و مجلس باید یه تسهیلات متفاوتی به این افراد بدن تا زود تر ازدواج کنن، مشکل پیری جمعیت هم حل میشه. ما میگیم، کیه که گوش بده!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
دهه شصتی ها آفت کشور شدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
جمعیت کمتر آسایش بیشتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
جمعیت کمتر همه چیز بهتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
جمعیت کمتر زندگی بهتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
ایران گنجایش و ظرفیت و منابع و امکانات این همه جمعیت رو نداره جمعیت ایران باید بشه 30 میلیون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
جمعیت ایران باید کم بشه
پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
وقتی طرف نمیتونه خرج خودشو بده ازدواج چی
اگه ازدواجم کرد بتونه شکم خودشو زنشو سیر کنه هنر کرده
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
برای مسئولین که فرقی نداره
افغانیا رو جایگزینشون میکنن
همینطوری که توی این همه سال کردن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
مگه دیوانه ایم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
برید بابا خودمونم زیادی و اضافی هستیم !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
عقل که نباشد جان در عذاب است !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
به خدا مشکلات اقتصادی بخش کمیش به تحریما مربوطه بقیش به سو مدیریت و دزدی های بی رحمانه برخی مسئولین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
جوان الان هم ۳۰ پیر شده اند چه برسه به ۱۱ سال دیگر با این وضعیت تورم خواهشمند است جوانان را در یابید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
مگه جوانان واسه مسئولان ارزش و اهمیت دارند ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
واسه لبه مرز میخوان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
تنها چیزی که واسه مسئولان ارزش و اهمیت نداره جوانان هستند !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
بهتر !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
کار باشه بچه ها ازدواج میکنند مشکل حل میشه. مسئولین محترم شما مقصرید .فردای قیامت باید جواب بدی . بچه من ازدواج نمیکنه . عمر دنیا کوتاست . زندگی واقعی اون دنیاست پسرم دنیا نداره آخرت داره . بچه با نماز ودیندار خدا ترس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
آفرین، همه بچه هامون با ایمان و خداشناسند ولی دارن حیف میشن
بشوروبپوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
تا زمانی که صاحبان سرمایه قدرت سیاسی کشور را در دست دارند فرجی حاصل نخواهد شد بهترین شیوه استقرار جامعه بی طبقه علوی است ازدواج آسان خود موجد بسیاری از مشکلات بعد از ازدواج است باید زندگی آسان مورد توجه واجرا قرار گیرد زندگی سخت بعد از ازدواج آسان مانع گرایش به ازدواج و فرزندآوری است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
همین جمعیت یا بیکارن یا افسرده یا معتاد الان چند روزطبقه پایین ما مستاجر امده معلوم نیست چند خانوار هستند گاز و فرش و یه سری وسایل رو تو راپله گذاشتن برای ما هم سخت چهره ساختمان را خراب کردن چرا باید اینجوری بشه که مردم دچار بد مسکنی بشن دروغ تحریم لز گران کردن مسکن معلوم شد مگه زمین و مصالح وارداتی که گران شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
پنج ساله ازدواج کردیم، هر سال میگیم امسال بچه دار میشیم، و هر سال وضعیت اقتصادیمون بدتر میشه، الانم بجایی رسیدیم که احتمال داره قبل از بچه دار شدن از هم جدا شیم.
با شعار دادن هیچی حل نمیشه،همه هم شعار میدن و وانمود میکنن بفکر زاد آوری ان. آینده ایران و اسلام و شیعه است،باید مسئولان رو مجاب کنن که آقا به هر خونواده ای که بچه دار نمیشن زنگ بزنن بگن شما چهارساله ازدواج کردید، مشکلتون چیه بچه دار نمیشد، وام فرزند اوری بدن به جوانها. اما متاسفانه مسئولان به همین چندسالی که در صدر هستن فکر میکنن، قول میدم، قول شرف، که اینها همه شعار خواهد بود و هیچ تصمیم مشخصی درباره آینده جمعیتی انجام نخواهند داد، قول میدم.
حکمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
بزارین کشورپیربشه تا قدرکمک کردن به جوانان رابدانیم بزارین پیربشیم تا تولدهم نباشه وقی شغلی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
با وضعیت الان برای خرید پوشک بچه باید بری از بانک وام بگیری تازه اگه بخوای پوشک معمولی بگیری
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
مسئولین چاره اندیشیده اندگرانی تورم فساد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
فقط دلیلش گرانیه و بس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
از ماست که بر ماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
منم پیر شدم چیکار کنم؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
عصا و دندون مصنوعی بخر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
هیچی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
همین الانشم پیریم، پیر بودن به سن نیست به دله که ماله همه سیاه و پوسیده شده
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
اخه مگه مسئولی یا مدیری پیدا میکنی که جوان باشد همه از ۷۰ به بالا هستن یعنی الان جوانان خیلی مهم و همه کاره هستند که غصه ی ده سال دیگه رو بخوریم که جوان نداریم اصلا این پیرها که هر کدام بیش ازده شغل و مسئولیت دارنداجازه می دهند یه جوانی خودشو نشون بده .که بعد این جوان می ره خارج می شه نفر اول دنیا در علم و صنعت.افسوووووووس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
من اگه جای آقازادهابودم میزاشتم صدتابچه گیرم بیاداونابچه هاشون آینده دارن مامردم بچهامونم مثل خودمون بدبختن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
اندوه لبنااااااان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
اندوه لبنان
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
سلام برادر ایرانی.
بالاخره باید این افراد ه یه نونی بخورن یا نه؟یه کمسیون دوره هم میزنیم یه کاسبی هم میکنیم مگه ناف بچه رو با کمسیون بریدن ؟؟؟؟
درود بر اونهایی که نمیخوان فردا نفرین اولاد پشت سرشون باشه.بجای فرزند آخرت برای خود بخرید.یعنی هم پسانداز معنوی هم پس انداز مادی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
من با مدرک دکتری در به در دنبال کارم، هیچ کاری برام پیدا نمیشه، مجبورم با سن 37 سال هنوز ازدواج نکنم، کی به بدبختی های من پاسخ میده؟ همه چیزم رفت، عمرم، جوونیم، امیدم،
یک افسرده ام
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
جوون این مملکت باید با گرونی مسکن قوطی کبریت با ماشینای اشغال هزینه بر و گرون سربازی که عمرمون پاش رفت گرونی ساده ترین وسایل ورزشی نبود کار در شان نزول بانکها واسه کار با کدومش کنار بیاییم همه جا فقط استخدام خانوم ادرات پر شدن از زن مردا بیرون بیکار خانوما کار دارن چجوری میشه به اون خانوم بگی با درامد کم من بساز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
واقعا متاسفم براتون که نظر من رو پخش نکردید
یعنی با پخش نکردن نظر من وضع خوب میشه یعنی واقعا مردم الان از فردای خودشون مطمئن هستن
چرا ما فقیر بیچاره ها حتی صدامون هم باید توسط امثال شما خفه بشه، مگه شما قرار نیست بلندگوی مشکلات مردم باشید؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
اینها همه اش بهانه است . کسی که واقعا ازدواج سالم بخواهد ، با 50 میلیون تومان وازدواج هم سر خانه زندگی میرود . اما متاسفانه اکثر جوانان مملکت فاسد و تنوع طلب شده اند و کمتر کسی پیدا میشود که به سنت مقدس خانواده و ازدواج متعهد باشد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
داداش حالت خوبه؟ احیانا آقازاده ای چیزی نیستی شما؟؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
با 50 تومن خونه بگیریم ..طلا بگیریم......خرج عقد و عروسی و بگیریم بل فرض عروسی هم نگرفتیم ی وام میدن که ادم دنبالش نره بهتره از بس سخت گیریه پدر ادمو در میارن بعدشم تلوزوین یخچال فرش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
حالا این 50 تومنی که میفرمایید از کجا میدن بریم بگیریم
محد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
دو کلمه از ننه عروس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
بروبابا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
حتما باید با ۵۰ میلیون تو کوچه چادر بزنند و با هیزم غذا بپزند و روی پوست گوسفند بشینند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
ساکت
x
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
برای تو متاسفم که اکثر جوانان مملکت را فاسد خطاب می کنی و تهمت ناروا میزنی و آتش جهنم به خودت میخری.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
داداش کو 50میلیون من حاضرم بانصفش اقدام به ازدواج کنم.اصلابا15میلیون.۳۹سالمه آه دربساط ندارم.دلت خوشه ها.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
با 50میلیون یه پراید نمیتونی بخری بعد ازدواج میخوای بکنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
تو میگی.
ابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
جوک میگی درسته؟با۵۰تومن چکار میشه کرد؟
مگه میشه بادختر مردم ازدواج کنی چند تیکه کوچیک طلا نخری براش؟
نامزدی و عقد وعروسی که دیگه هیچ که نمیگیری.
فک کنم شما از زمان گذشته اومدی که همه چیز ارزون بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
بله با ده میلیون هم میشه زندگی را شروع کرد البته بر روی کاغذ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
ای چیزی برا خودت میگیا انگار تو این مملکت نیستی. با این وضعیت اقتصاد اخه یه پسر دختر چطور ازدواج کنن با گرونی این همه وسایل زندگی .خونه.طلا.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
فکرکنم، بااون 59 میلیونی که دولت اگر بده، حساب کردی!!؟؟ اگربیکارباشی چگونه ابن نصف زندگیتو چگونه می خواهی بدهی!!!؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
کافرهمه رابه کیش خودپندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
باشه
آیدا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
ناشناس ۳۹ ساله،کرمان وضعیت کرونا چطوره؟
با ۱۵میلیون هیچکی بهت زن نمیده زحمت نکش.خخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
برادر گرامی
امروز روزگاری شده که کسی پول نداره. اقای روحانی هم اگر یارانه بدهد بازهم کم هست. خواهشا این پیام را منتشر بفرماید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
برو بابا جوابت رو تو لایک ها و لایک نکردن ها بگیر
۵۰ میلیون بلاعوض شما به اضافه ۲ونیم میلیون حقوق ماهیانه رو باید بدیم واسه اجاره یه سوییت و صبح نون ماست ظهر نو و پنیر و شب هم نون و هوا بخوریم
ehsa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
دولت الان حق مسکن200 تومنی کارگر رو نمیخواد ونمیده .بعد میاد روند ازدواج رو اسان کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
من الان ۳۶ سال دارم و مجرد من که خودم یه آدم بدبختی ام چرا بزنم چنتای دیگه رو هم بدبخت کنم الان ن خونه داریم اجاره نشین نه کار دایم و درستی ازدواج برا چیمه
اون یکی اقواممون ۷ تا بچه داره به بالای ۵ تا هم اونایی که بچه میارن یارانه معیشتی و سهام عدالت هم نمیدین
آقا اصن وِلَکَن من دیگه رد دادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
جانا سخن از زبان ما میگویی
زری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
خدا به حق این عیدغدیر حقتونو بگیره از باعث و بانی این همه ناامیدی جوانها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
الهی صد ساله بشی....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
الان برای جوان ها چیکار میکنن که نگران پیری جمعیت هستن.خب مسئول بی فایده چه جمعیت جوان و چه پیر باشه براش فرقی نداره فقط نگران مسائل دیگه هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
دومباله سربازن بفرستن مرز، چرا به جوان ها کار نمیدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
چرا برای فرزندان فرهنگیان طرحی اشتغال زایی حتی در خود آموزش و پرورش پیش بینی نمی شود که زیر ساخت یک زندگی جدید، ارائه شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
گرانی مسکن، طلا، خودرو و مواد غذایی الان جوانان در خرج خود مانده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
وقتی سیاستهای فرهنگی و غلط غربی درکشوراجراء می شود نتیجه اش همین هست پسرها پس از درس باید 2سال سربازی وبعد دربه در دنبال شغل و دخترها پس ازدانشگاه فورا استخدام می شوند و دارای درآمد می شوند ودیگر به فکر و انتظار ازدواج و فرزنداوری نمی مانند وجالبی اینجاست که وقتی پسری به خواستگاری این دخترها می روند ازشغل ،درآمد،مسکن ماشین پست و مقام می پرسند و خود را بی نیاز از آورده آنها می دانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
دقیقا درسته
در ایران مسئولیت اقتصادی بر گرده پسرهاست در صورتی که موقعیت شغلی برای دخترها بیشتر و سریع ترحاصل میشه
پسر حداقل دو سال بخاطر سربازی عقب میوفته چه برسه به باقی عوامل که چندین مقاله بحث نیاز داره
محدثه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
شما و امثال شما مشکلات مملکت رو بیندازین گردن خانهما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
آفرین کاملا درسته
دختر لر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
اصلا هم اینجوری نیست،الان کار برای دختر وپسرها نیست کلا،
تازه کار برا پسرها بیشتره.
مثلا دخترها نمیتونن هرکاری انجام بدن!مگه کارمند جایی بشن که الان استخدامی نیست کلا.دنبال کار فنی میتونن برن پسرها.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
یه دختربایدشغل داشته باشه چون میخوادجهازبخره بیمه بازنشستگی پدرمادرکفاف جهازدخترها رونمیده!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
با استخدام خانم ها ومدیر وپست دادن بهشون سه تا مشکل درست شده 1-کار از پسرها گرفته شده 2-توقع خانم ها برای داشتن همسر ایده ال بالاتر شده 3-خانمی که هم شغل داره وهم حقوق بالا چه نیازی به ازدواج وتحمل مشکلات زندگی دارد؟
مادر سه پسر مجرد وبیکار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
واقعیت همینه .اما گویا بیشتر مخاطبین این سایت خانم هستند که نظر منفی به حرف حق این نظر دادن .خوب خانم ها بدشون نمی اد هم حقوق داشته باشن وهم نفقه را مرد بدهد
.علی برکت الله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
به فکر حالا باشید پیری جمعیت رو دیگه نمیشه کاری کرد. اگه الان رو در نیابید دیگه ۱۱ سال آینده‌ای وجود نخواهد داشت که جمعیتش پیر باشه یا جوون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
نگران نباشید رئیس دولت دستور صادر میکنند درست میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
خبرنگاران عزیز روزتون مبارک .. ان شاالله تمامی مشکلات مردمو ب گوش مسوولین برسونید هر چن براشون مهم نیس
بی نشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
وقتی تو ادارات حتی دولتی از هر ترفند و روشی استفاده میکنن که یه خانم باردار نشه (مثل مسخره شدن از طرف مدیر و یا تلاش برای کاهش مرخصی زایمان و ...) چه انتظاری از بخش خصوصی میره که حمایت کنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
چرت و پرت دیگه نگین خواهشا
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
یه ازدواج ساده الان کمتر از 100 میلیون نیست کدوم جوونی الان 100 میلیون پول داره ؟ وام ازدواج میدن پسره تا وامو پرداخت کنه پیر شده و هزار جور فکر و خیال دیگه مگه وقتشم دارن که بچه دار بشن ؟
ناشناس
|
Italy
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
حالا هی درگیر تشکیل جلسه و کمیسیون باشید. من یک جوان 29 ساله هستم اگر مسعولین گوش شنوایی دارن بهشون میگم. راحت حدود هشتاد تا نود درصد مشکلات جوانان فقط مساعل مالی مثل نبود شغل ، درآمد پایین و گرانی کالاها و مسکن هست ، این ها مواردی خیلی خیلی مهم برای ازدواج و فرزند آوری میباشد که باید برایشان چاره ای اندیشید قبل از اینکه خیلی دیر بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
قبل از این که دیر بشه؟؟بنظرت الان خودت 29 سالته تا اینا بخان ی کاری کنن میشی 49ساله البته محاسبات من کاملا خوشبینانه هستش تا بخای ازدواج کنی بچه دار بشی میشی 55ساله چرا؟چون هرچقدر سن بالاتر بره فرد سختگیر تر میشه در مقابل شرایط ازدواج پس تا اینجا شدی 55سالهتا بچت بشه 20ساله تو یا مردی یا 75سالته بعد نوبت بدبختی و نابودیه اون بچست که از یک پدر مادر پیر باید تو سنی که قراره لذت ببره از زندگی نگهداری کنه پس بیخیال ازدواج تازه این برای سن تو هستش من که 36سالمه خخخخ درود بر مسوولین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
علت آن مسائل اقتصادی و بیکاری است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
پس مسکن چی کسی که خونه نداره چطوری بره زن بگیره تشکیل خانواده بده بره چادر بزنه تو خیابان؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
وقتی شغل باشه مسکن هم هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
ضعف اقتصاد و نبود مسکن باعث اصلیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
بس کنید وقتی دولت یارانه متولدین جدیدو قطع کرد خود شما باشگاه خبرنگاران جوان چیکار کردین واکنشتون چی بود؟دولت بنزینو گرون کرده
همه چیرو صدبرابر کرده
بعد به دونفرمون کمک معیشت داده 103 تومن
به بچمونم که جز این ملت نیست هیچی تعلق نمیگیره
حالاهم گفت واسه دفترچه همگانی سلامت که هیچ ارزشی نداره و هیچی رو پوشش نمیده باید ماهی 170 بدین
اینجوری دارن جیب فقرا رو هم خالی میکنن
آخه دولت پس پول نفت و گازو این همه منابع رو چیکار میکنی
پاسخ ها
مری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
درود بر شرفت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
همه رو تو این نظرت خلاصه کردی دمت گرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
دولتمردان با عمل نابخردانه خود باعث شدند که کسی اشتیاق به فرزندآوری نداشته باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
آقا چرا کامنتهای مارو سانسور میکنین.چرا واقیتهای جامعه رو منعکس نمیکنین.چرا از مشکلات مردم نمیگین؟ آرمانهای انقلاب ما این بوده ...رسالت شما اینه که تو حوزه کاریتون از مردم و ملت دفاع کنین.چرا هیچ کس گوشش بدهکار گرانی و تورم کمر شکن ثانیه ای نیست..بابا به خدا ماهم کشورمون.نظاممون رو دوست داریم ولی فولاد که فولاده یه آستانه تحملی داره اگه بیشتر از توانش بهش فشار بیاد میشکنه
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
تا آن وقت اگر از گرسنگی زنده مانده باشیم خودش هنره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
از زنجیر مسکلاتی که برای ازدواح جوانها هست
اینها فقط حلقه اخر را میبنن
بیکاری
فقر
تورم
فساد
ناکارامدی قانون برای مفسدها واقازادها
نا امنی اقتصادی
مسکن
اینها را حل کنید مشکل ازدواج حل میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
واقعا نمیدونید ملت چرا بچه دارنمیشن یا خودتونو زدین به اون راه؟ حتما نگاه به حقوقای خودتون کردین فکرمیکنید مردمم همینطورن؟ مردم از پس خرج و مخارجشون برنمیان، گرونیهای کمر شکن داره روز به روز بیشتر میشه اونوقت میگین جمعیت 11 سال دیگه پیر میشن؟خب بزار پیرشیم بعدم تموم بشیم مگه همینو نمیخواستین؟ شرایطی که واسه مردم درست کردین دقیقا عملا همینو میخواین. آقازاده ها که خیلی وضعشون خوبه به همونا بگین هم چندتا زن بگیرن و هم زیاد بچه داربشن تا جمعیت در آینده جبران بشه. حداقل اینطوری میدونید جمعیت در آینده همه وضعشون خوبه. بااین ثروتی که خیلی از آقازاده ها جمع کردن تا هفت نسل بعدشونم ساپورت میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
دمت گرم عالی بود
یکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
اخرشم یه تصمیم اشتباه میگیرن . به مردم ضرر میرسونن بعد میفهمن تصمیمشون اشتباه بوده دو نفر میان جلو دوربین میگن مشکل اساسیه . بعد میگن باید از ریشه حل میشه بعد اشتباهشون رو میپوشونن و برمیگردیم همین منوال. رسما نه علاقه ای به ازدواج هست نه علاقه ای به خانواده دار شدن! جوونا امید به زندگیشون رو از دست دادن! و مسئولا بفکر خونه گرفتن تو خارج و پاسپورتشونن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
فقط دستور؟؟؟
آیا با دستور فرزندآوری سلامت مادر و جنین تامین شد؟
آیا با دستور فضای خانه و غذا و داروی کودک فراهم شد؟
آیا با دستور مدرسه ایمن و فضای بازی و کادر آموزشی تامین شد؟
آیا با دستور غذا و لباس و دارو و کتابخانه و تفریحات سالم برای نوجوانی و جوانی تامین شد؟
آیا با دستور شغل مناسب فراهم شد؟
آیا با دستور امکان ازدواج با حداقل امکانات فراهم شد؟
آیا با دستور مسکن برای سکونت خانواده فراهم شد؟
بله بر روی کاغذ یا با سخنرانی و تصویب مجلس یا با شعار و وعده تمام موارد فوق و بسیاری موارد دیگر آماده گردیده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
چرا نظر مرا چاپ نکردی ؟
Mehrdad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
خیلی مررررد هستین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
اقایی که این خبر رو منتشر کردین خودت حاضری تو این شرایط که دولت مملکت رو ول کرده بچه ب دنیا بیاری پس فردا چجوری میخوای نیاز های اون رو برطرف کنی
از کالاهای اساسی هم که نگم برات
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
بيست سال پيش خط فقر در ماه نود هزار تومن بود بعد از اون ده سال پيش خط فقر نه صد هزار تومن بود الان شده نه ميليون تومن احتمالا. ده سال ديگه كسي كه در ماه خط فقر بشه نود ميليون تومن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
وقتی یه ریال پول نداریم چه جور ازدواج کنیم و بچه دار شیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
جهازاینقدرگرون شده ک نگو بنظرتون دخترها کارنمیخوان که برا ایندشون جهازبخرند؟!!!اونوقت بعضی ازسیاستمدارها میگن دخترها کارنمیخوان خوب اونوقت جهازازکجا بیارن شوهرکنند؟!!!
الف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
برادر من بعد از دوسال زندگی نتونست از پس کرایه و تمدید اجاره بربیاد, همه وسایلش رو آورد خونه پدرم, خودش با ما زندگی میکنه و خانمش رفته خونه پدرش.... خداروشکر میکنیم که تو این دوسال بچه دارنشدن, ودعا میکنیم که این وضعیت باعث جداییشون نشه....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
بله تا ده سال دیگه جمعیت ایران پیر میشه ولی چون خیلی وقته به نقطه غیر قابل بازگشت رسیدیم دیگه هیچ کاری نمیشه کرد پس بجای اینکه وقت و سرمایه مملکت رو صرف طرحهای تخیلی برای افزایش جمعیت کنید برنامه‌ای قابل اجرا برای وضعیت بد اقتصادی زمان حال طراحی و پیاده کنید. به عبارت ساده تر صرف هزینه برای کاری که دیگه از کار گذشته جز ضرر مضاعف هیچی نیست. مشکل جمعیت رو باید حداقل بیست سال پیش فکری به حالش میکردید و هزینه بی فایده در وضعیت فعلی برای افزایش جمعیت مثل کار دانش آموز تنبلیه که چهار سال دبیرستان رو درس نخونده و حالا یک هفته باقی مانده به کنکور میخواد جبران کنه
ا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
وقتی یک برنامه اجرائی وجود ندارد هر چقدر کمیسیون بزنید و مصاحبه کنید و اظهار نگرانی کنید فایده ندارد
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
طلا.چقدر_ یخچال چقدر. کولر .تلوزیون.رهن خونه چقدر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
من همسرم معتاد بود هفت سال پیش طلاق گرفتم یک فرزند بیست ساله دارم آیا حقش نبود من و صد ها زن امثال من الان یک زندگی عادی با سه تا فرزند داشته باشند.این دود همان آتیش هست که بی مسوولیتی شما مملکت دارها در قبال مواد مخدر داشتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
بچه دار شدن شوق به امنیت دار بودن بچه دار دارد...‌‌‌‌‌‌‌ نیستکه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
پس اون موقع خوشحال بودین می گفتین جوان ترین جمعیت جهان رو داریم فکر اینجاش رو نکرده بودین که این جمعیت جوان هم روزی پیر میشن و باید جایگزینی برای اون داشته باشیم؟ همه دارن بسوی پیری حرکت می کنن و دیگه نیروی کار جوان نداریم که اقتصادمون رو به گردش در بیارن،پس این نماینده ها در مجلس چکار می کنن؟!!! نوشدارو بعد از مرگ سهراب خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
جامعه ما لیاقت همین جوانها روهم نداره وگرنه کاربراشون ایجادمیکرد اونوقت بفکرپیری جمعیت ایران درایندس درلحظه ما بایدزندگی کنیم شایدتا ده سال دیگه یه شهاب سنگ بازمین برخورد کرد هممون مردیم ما اگه همین الان خوب زندگی کردیم خوبیم وگرنه کی میدونه تا ده سال دیگه اخرزمان میشه چ اتفاقی میخوادبیفته شما بفکرامروز جوانان باشید که جوانها دارن دق میکنند ازمشکلات اقتصادی ما اینده نمیخوایم جمعیت ایران خیلی هم خوبه منتها شما ناشکرین بعدشم حالا نه خیلی هم کار برا دهه شصتیها وهفتادیها جورکردین ازاین به بعدشم میبینم چورمیخواین کارجورکنید شما ک برا دهه شصتیها وهفتادیها نتونستین کاری انجام بدین حالا میخوایدجمعیتو جوان نگه دارید!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
25 سال خدمت کردم فرهنگی ام همیشه مستاجر بودیم مجرد هستم همه حقوقم پس انداز بوده هنوز نمیتونم خونه بخرم کمی هم جهاز خریدم که خورد خورد دارم رد میکنم ازدواج یعنی چی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
مسئولان یه زمانی می رسه وضع قیامت می بینن خدا خدا می کنن که ای کاش مسئول نبودن
زیارت عاشورا-صفحه خبر دسکتاپ