پایش فعال بیماری‌های طیور در مرغداری‌های خراسان جنوبی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: امسال پایش فعال بیماری‌های طیور در مرغداری ها، همراه با پایش بقایای آنتی بیوتیک انجام خواهد شد.

عجم رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: از عوامل مهم در بروز تلفات در سطح واحد‌های پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار بیماری‌های ویروسی است.

او با بیان این که اکثر این بیماری‌ها با واکسیناسیون مناسب قابل پیشگیری است، افزود: با هدف بررسی وضعیت آلودگی و نحوه اثر بخشی واکسن‌های طیور، امسال نیز مشابه پارسال، طرح پایش و مراقبت بیماری‌های ویروسی اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


عجم با اشاره به این که طرح بررسی باقیمانده دارویی از دیگر طرح‌هایی است که از ابتدای امسال در حال اجراست تصریح کرد: به منظور تسهیل امور و کاهش مراجعات به واحد‌های پرورشی این دو طرح به طور همزمان اجرا می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبورعسل در جهت اجرای این طرح، هر ماه ۶ واحد مرغداری گوشتی مورد نمونه برداری قرار گرفته و بیماری‌های ویروسی آنفلوانزا و نیوکاسل بررسی خواهند شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار