پیش بینی برداشت بیش از ۱۰ هزار تن ذرت بذری در شهرستان پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰ هزار تن ذرت بذری در شهرستان پارس آباد برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن نظیفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: در سال زراعی جاری در سطح ۳ هزار و ۸۰۷ هکتار ذرت بذری رقم ۷۰۴، ۷۰۳، ۷۰۶ و رقم ۶۴۷ در حوزه شهرستان پارس آباد زیر کشت رفته است و از کل ارقام ذرت بذری کشت شده پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار تن محصول برداشت شود.

او اظهار داشت: کشاورزان پارس آبادی در سال گذشته در ۲ هزار و ۱۳۵ هکتار از زمین‌های زراعی که به کاشت ذرت اختصاص داده بودند موفق شدند برای پیشگیری از واردات بذر ذرت، بیش از ۸ هزار تن بذر مرغوب از این محصول برداشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد بیان کرد: کشت ذرت بذری توسط ۱۱ شرکت تولید کننده دارای مجوز از موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال انجام گرفته است.

نظیفی افزود: جایگاه ممتاز و برجسته پارس‌آباد در تولید و فرآوری انواع بذور هیبرید محصولات کشاورزی به خصوص بذر ذرت در سطح کشور است.

او گفت: این منطقه در تولید و عمل‌آوری بذور کشاورزی از مناطق پیشرو و مهم کشور است به طوری که ۸۵ درصد بذر ذرت مورد نیاز کشور در شهرستان پارس آباد تولید و تامین شده و تلاش شهرستان بر این است که این جایگاه در راستای جهش تولید محصولات کشاورزی حفظ شده و ارتقا یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد تصریح کرد: بذر ذرت تولید شده در شهرستان پارس آباد بعد از اینکه در کارخانجات پروسس و دشت مغان فرآوری و بسته بندی شد در اختیار کشاورزان سراسر کشور قرار می‌گیرد تا با کاشت آن، به واردات ذرت در سال‌های آینده نیازی نباشد.

نظیفی بیان کرد: تولید ذرت بذری در مغان، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، زمینه را برای جهش تولید این محصول فراهم کرده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.