سنگ‌هایی که کارگر معدن را یک شبه میلیونر کرد!

کارگر معدن خوش شانس اهل تانزانیا که حین کار چند سنگ کمیاب ارزشمند پیدا کرده بود تبدیل به یک میلیونر در این کشور شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کارگر معدن اهل تانزانیا که موفق به پیداکردن سنگ سوم قیمتی  تانزانیت در یکی از معادن این کشور شده بود  با فروش آن تبدیل به میلیونر  شد. «سانینیو لایزِر» حین کار در یک معدن کوچک این سنگ قیمتی را پیدا کرد. بنا به گزارش BBC، او  این سنگ را به قیمت ۲ میلیون دلار فروخت. این سنگ بیش از ۶ کیلوگرم وزن داشت.

این کشف ارزشمند لاینز در حالی خبرساز شد که او در ماه ژوئن نیز موفق به پیداکردن دو سنگ تانزانیت بزرگ شده بود. دولت تانزانیا بابت دو سنگ قبلی، چکی به مبلغ ۷.۷۴ میلیارد شیلینگ تانزانیا (معادل ۳.۳۵ میلیون دلار) به او پرداخت کرده بود. سنگ نخست ۹.۲۷ کیلوگرم و سنگ دوم ۵.۱۰۳ کیلوگرم وزن داشت. کشف‌ دو سنگ قبلی موجب شد تا او مورد تقدیر «جان ماگوفولی، رئیس جمهور تانزانیا قرار بگیرد. رئیس جمهور تانزانیا در تماس تلفنی با لایزر به او تبریک گفته بود.

با این حال دگرگونی ناگهانی زندگی این معدنچی تانزانیایی موجب نشد تا او گذشته خود را فراموش کرده و از کمک به نیازمندان غافل شود. بنا به گزارش «آفریقانیوز» آقای لایزر بخشی از درآمد حاصل از فروش این سنگ‌ها را به افراد نیازمند تانزانیا اختصاص داده است. او در این باره گفت: «بخشی از پولی که به من رسیده است باید به جامعه تانزانیا و افراد نیازمند آن برسد. من شخصا قصد دارم با این پول که از معدن به من رسیده دو مدرسه برای کودکان بسازم.»

او افزود که کشف سنگ سوم موجب نخواهد شد تا او روش زندگی خود را تغییر دهد.


بیشتر بخوانید


گفتنی است؛ سنگ تانزانیت سنگی گرانبها و قیمتی است که فقط در منطقه کوچکی در شمال این کشور واقع در شرق آفریقا یافت می‌شود. این سنگ یکی از کمیاب‌ترین سنگ‌های روی زمین است که در جواهرسازی کاربرد دارد. جذابیت این سنگ‌های باارزش در رنگ‌های نهفته آن است که می‌تواند سبز، آبی، بنفش و یا قرمز باشد. هر چه قدر این رنگ‌ها شفاف‌تر و وضوح بشتری داشته باشند قیمت آن نیز بالاتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۷:۲۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
اگه ایران بود ازش میگرفتن و میگفتن مال دولته و مینداختنش بیرون .. شایدم میگفتن تو دزدی و زندانیش میکردن هههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
به به تقدیر و اقبال این مرد با سعادت مثل
من بلنده
پرنده سعادت رو شونش نشسته
آخرین اخبار