ضرورت تعریف رویداد‌های مرتبط با خوراک برای ثبت جهانی

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه، تعریف رویداد‌های مرتبط با خوراک را برای ثبت جهانی کرمانشاه در حوزه خوراک ضروری دانست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ایمان درخشی رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه، تعریف رویداد‌های مرتبط با خوراک را برای ثبت جهانی کرمانشاه در حوزه خوراک ضروری دانست و گفت : تاکنون برای سال ۹۹ سه رویداد و جشنواره را تعریف و برنامه‌ریزی کردیم و این برنامه‌ها ادامه دارد.

او گفت : اولین رویداد، کارگاه آموزشی خوراک کرمانشاهی است که یکی از اساتید این حوزه به مدت سه ساعت و در ۲ سطح حرفه‌ای و آماتور برای عموم مردم علاقه‌مند این کلاس را برگزار می‌کند.

او افزود: در دومین برنامه و با همکاری باشگاه دانشجویان دانشگاه رازی یک استارتاپ گردشگری خوراک را برگزار می‌کنیم تا در این جلسه بتوانیم ظرفیت‌های خوراکی استان را مطرح و آن‌ها را تجاری‌سازی کنیم.

درخشی ادامه داد: در این جلسه هم‌اندیشی، تیم‌های مختلف حضور می‌یابند و همه طرح‌ها و ایده‌های خود را مطرح می‌کنند؛ بعد از بررسی سازمان فرهنگی هنری شهرداری از ایده‌هایی که کاربردی و عملیاتی باشند حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد تا آن ایده تجاری‌سازی شود.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه از برگزاری دومین جشنواره گردشگری خوراک کرمانشاهی (کوانگ) به عنوان سومین رویداد تعریف شده نام برد و افزود: اولین دوره این جشنواره را سال گذشته برگزار کردیم و در این دوره هم لیستی از غذا‌های اصیل و خلاقانه کرمانشاهی را دراختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهیم تا تهیه درست کنند.

درخشی افزود: داوران با توجه به شاخص‌های سفره‌آرایی، اصالت غذا، طعم، استفاده از مواد ارگانیک و ... نفرات برتر را تعیین و از آن‌ها با دادن لوح و جایزه تقدیر به عمل خواهد آمد.

او با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان کرمانشاه در زمینه خوراک گفت: برای اثبات این ظرفیت‌ها باید پروپوزال خود را در یونسکو تکمیل کنیم و با حرف نمی‌توانیم شهر خلاق خوراک شویم؛ این برنامه‌ها و رویداد‌ها هم در جهت اثبات توانمندی و پتانسیل کرمانشاه در زمینه خوراک است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار