رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان:

۶۰۰ مورد ذخیره سازی خون بند ناف در استان سمنان انجام شد

حسن رهایی گفت: در برهه زمانی آغاز به کار نمایندگی بانک خون بند ناف رویان استان یعنی از سال ۹۲ تا کنون ۶۰۰مورد ذخیره‌ سازی خون بند ناف نوزادان انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،حسن رهایی رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان در نشست خبری خود با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران ضمن بیان اینکه نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در سطح استان از سال ۹۲ آغاز به کار کرده است،گفت: در بازه زمانی فعالیت این مجموعه تاکنون بیش از ۶۰۰ مورد ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان انجام شده است.

او با بیان اینکه پروژه رویان مهدی‌شهر یکی از پروژه‌های ملی جهاد دانشگاهی استان سمنان محسوب می‌شود که با جذب اعتبارات لازم پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارد، تاکید کرد: خرید زمین مورد نیاز و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی عملیات احداث فاز اول ساختمانی در زمره مهمترین اقداماتی محسوب می‌شود که در این مجموعه صورت گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان در ادامهابراز داشت: راه اندازی و اخذ مجوز دو مرکز نوآوری در معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان یکی دیگر از اقداماتی است که خوشبختانه در سطح استان انجام شده که مرکز نوآوری و شتاب‌دهی با زمینه فعالیت نرم افزار‌های کاربردی مبتنی بر تلفن همراه صادره از سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی و مرکز نوآوری طراحی اپلیکیشن موبایل از دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه فناوری اطلاعات و آی تی از آن جمله هستند.

رهایی درباره اثرگذاری جهاد دانشگاهی در اشتغال نیز توضیح داد: در یک سال اخیر دو هزار نفر در سطح استان سمنان در بیش از ۵۰ دوره آموزشی مهارت پزشکی مانند کاربرد‌های گیاهان دارویی، تکنسین، داروخانه، دستیار دندانپزشک، امدادگری و فوریت‌های پزشکی شرکت کردند که درصد قابل توجهی از آنان شاغل شدند همچنین ۵۱۷ نفر در قالب ۱۶۳ دوره آموزشی آزاد موضوعاتی مانند رایانه، فناوری اطلاعات، زبان خارجه  آموزش دیدند.

او افزود: در بازه زمانی یک سال اخیر از طریق سامانه آموزش‌های مجازی و سامانه آزمون بر خط جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز بیش از دو هزار دوره آزمون برای شش هزار نفر از متقاضیان در دستگاه‌های اجرایی و فراگیران آزاد برگزار شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.