صعود دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رتبه بندی بین المللی وبومتریکس

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق به کسب صعود ۱۰۰ پله‌ای در رتبه بندی بین المللی وبومتریکس شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نصرالله عرفانی، بیان کرد: در آخرین نتایج اعلام شده از سوی نظام رتبه بندی Webometrics، دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق به صعود ۱۰۰ پله‌ای و ارتقا رتبه خود از رتبه ۱۳۱۵ در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی به رتبه ۱۲۱۵ در جولای ۲۰۲۰ در بین دانشگاه‌های دنیا و کسب رتبه پنجم در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شده است.

او، تصریح کرد: این ارتقا از دومین رشد متوالی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نظام رتبه بندی Webometrics در یک سال اخیر بوده که نتیجه سیاستگذاری‌های جدید دانشگاه در خصوص توجه به اهمیت نشر اینترنتی و تلاش برای نزدیک کردن بازتاب و حضور مجازی دانشگاه به واقعیت دانشگاه است.

نظام رتبه بندی Webometrics که وابسته به وزارت آموزش کشور اسپانیا است با در نظر داشتن شاخص‌های وبی از جمله حضور در وب (Presence)، تاثیرگذاری (Impact)، دسترسی و آشکارسازی فایل‌ها (Openness) و تعالی و کیفیت (Excellence) سالیانه دو بار (در ماه‌های ژانویه و جولای) اقدام به رتبه بندی وبسایت دانشگاه‌های دنیا کرده و نتایج تحلیل اطلاعات جمع آوری شده و اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار