کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سه شهر برگزار می‌شود

کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۴۰۱ در شهر‌های قم، تهران و مشهد در هفت محور اصلی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، نخستین جلسه سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب با حضور حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه و محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه المصطفی در قم برگزار شد.

دبیر علمی این کنگره  معرفی روزافزون شیوه تفسیری و سیره قرآنی مقام معظم رهبری را به جامعه علمی داخل و خارج کشور ضروری دانست و گفت: با توجه به آثار و سخنرانی‌های تفسیری مقام معظم رهبری در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، ضرورت دارد تا نظریه‌ها، شیوه تفسیری و سیره قرآنی ایشان به جامعه علمی در داخل و خارج کشور بیشتر معرفی شود.

رضایی اصفهانی بابیان این که این کنگره ۹ کارگروه خواهد داشت، تصریح نمود: در شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی شخصیت‌های علمی داخلی و خارجی حضور دارند تا کار علمی شایسته‌ای ارائه گردد.

او با دعوت از مراکز علمی و نهاد‌های انقلابی و مردمی برای مشارکت در برگزاری این کنگره عنوان کرد: از مراکز علمی می‌خواهیم که با جهت‌دهی پایان‌نامه‌ها و مقالات مجلات علمی و برگزاری نشست‌های علمی، در این کار عظیم قرآنی و انقلابی سهیم شوند.

بر این اساس، در این جلسه مقرر شد این کنگره با اهداف شناخت اندیشه‌های کلی امام خامنه‌ای در مباحث قرآنی، ارائه دیدگاه‌های خاص تفسیری مقام معظم رهبری، ارائه اندیشه‌های مقام معظم رهبری در مباحث علوم انسانی با صبغه قرآنی، تدوین آثار قرآنی مقام معظم رهبری، کشف نوآوری‌های قرآنی مقام معظم رهبری، جهت‌دهی به فعالیت‌های قرآنی توسط امام خامنه‌ای و کیفیت نقش‌آفرینی قرآن در زندگی مردم و جامعه برگزار شود.

 پیش نشست‌های این کنگره بین‌المللی در سال ۱۴۰۰ و اجلاس کنگره (یک روز در قم، یک روز در تهران و یک روز در مشهد) در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار