بازرس جدید وزارت خارجه آمریکا هم استعفا کرد

بازرس کل وزارت خارجه آمریکا که به تازگی در این پست منصوب شده، اعلام کرد که از سمت خود استعفا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «استفن آکارد» که به تازگی به سمت بازرس وزارت خارجه آمریکا منصوب شده بود، اعلام کرد که از این سمت استعفا کرده است.

استفن آکارد پیش از این، مدیر ماموریت‌های خارجی وزارت خارجه آمریکا بود و پس از اخراج استیو لینک از سمت بازرسی وزارت خارجه آمریکا، در پست جدید خود مشغول به کار شد. استیو لینک در پی بروز اختلافاتی با ترامپ از سمت خود برکنار شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده که بازرس کل این وزارتخانه به دلیل علاقه برای بازگشت به بخش خصوصی، از سمت خود استعفا کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، طی ماه‌های اخیر، دونالد ترامپ پنج بازرس در اداره های مختلف را از کار برکنار کرده است. در روزهای انتهایی ماه می، استیو لینک بازرس کل وزارت خارجه، انتقاداتی را علیه مایک پمپئو مطرح کرد و همین مسئله باعث اخراج او شد. به اعتقاد لینک، وزیر خارجه آمریکا نباید با فروش ۸ میلیارد دلاری سلاح به عربستان و امارات موافقت می‌کرد.

هر چند که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، علت استعفا بازرس کل این وزارتخانه را مسئله شخصی عنوان کرده، اما احتمال می‌رود که اختلاف با وزیر خارجه آمریکا علت خروج زودهنگام آکارد از سمت بازرسی بوده باشد، مخصوصا اینکه او تنها چند ماه است که در این بخش فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار