امضای ۱۶ تفاهم نامه طرح توسعه متوازن بندر ماهشهر

۱۶ تفاهم نامه طرح توسعه متوازن شهرستان بندر ماهشهر به منظور زدودن فقر و اشتغالزایی امضا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ۱۶ تفاهم نامه طرح توسعه متوازن بندر ماهشهر با حضور استاندار خوزستان، معاون وزیر جهاد کشاورزی استان در محل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

احداث سوله‌های فنی حرفه‌ای در بندر ماهشهر و بندر امام خمینی، اجرای طرح‌های کارگاه‌های آموزشی و ساخت ساختمان صنایع دستی قرار است که به منظور توسعه متوازن و ایجاد اشتغال عملیاتی شوند.

راه اندازی صنایع پوشاک در شهر شهید چمران و اقداماتی نظیر ایجاد کارگاه‌های فرش و تابلو فرش در شهرک طالقانی، صنایع پتروشیمی در شهرک شهید مدنی، ایجاد زیر ساخت‌های پرورش ماهی و میگو با محوریت اشتغالزایی، از جمله دیگر اقداماتی است که قصد دارد ضریب امنیتی پایدار شهرستان ماهشهر را افزایش داده که از سوی نهاد‌های مختلف پیگیری و اجرایی می‌شود.

شایان ذکر است بندر ماهشهر یکی از کانون‌های اعتراضی در دی ماه ۹۸ بود. مردم در این منطقه نسبت به فقر و تبعیض معترض هستند و پس از اعلام گرانی بنزین در شامگاه ۲۴ آبان روستاییان شهرستان بندر ماهشهر جاده‌ها را مسدود کردند و برخی از خودرو‌ها را به آتش کشیدند. این مسئله همچنین موجب ورود گروه‌های خشونت طلب و اقدامات تروریستی از سوی آنان نیز شده بود. توسعه متوازن بندر ماهشهر قصد دارد تا با انجام طرح های اشتغالزایی فقر و تبعیض را در روستاها کاهش داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.