وزیر راه و شهرسازی: ۲ میلیون و ۳۰ هزار واحد مسکن مهر به مردم واگذار شد

اسلامی گفت: حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به مردم تحویل داده شده و در مجموع آمار واحد‌های واگذار شده به ۲ میلیون و ۳۰ هزار واحد رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های راه و مسکن شهرستان محلات در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۶۷ هزار واحد مسکن مهر نیز در دست اجرا است که پاییز امسال به مردم تحویل داده می‌شود.

او ادامه داد: طرح مسکن مهر به گونه‌ای بیان می‌شود که گویی این دولت در خواب بوده و در این خصوص کاری انجام نداده است در حالی بخش قابل توجهی از این طرح در دولت‌ها یازدهم و دوازدهم انجام شده است

اسلامی بیان کرد: کل پروژه مسکن مهر در دولت‌های نهم و دهم ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تعریف شده و ۷۰۰ هزار واحد در پایان دولت دهم به مردم تحویل شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برخی از واحد‌های مسکن مهر دارای پرونده قضایی و از دسترس ما خارج است و وضع بعضی از آن‌ها بسیار غامض است به عنوان مثال یک تعاونی ۱۰۰ واحد را به ۲۰۰ نفر فروخته است.

او ادامه داد: ما در نهضت مسکن مصمم هستیم و پروژه‌های اقدام ملی مسکن در کشور فعال است که در این راستا ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی هدفگذاری شده وزمین ساخت این واحد‌ها نیز تعیین شده است.

اسلامی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث واحد‌های مسکن ملی در بسیاری از شهر‌های استان مرکزی گفت: در منطقه حاشیه‌ای باغ خلج در شهر اراک ۳۳۶ واحد مسکونی بهره‌برداری و عملیات اجرایی ساخت ۲۴۰ واحد آغاز شد.

او تاکید کرد: نهضت خانه سازی در کشور پا گرفته و به نهضت پایدار تبدیل می‌شود تا در قیمت حبابی در حوزه مسکن همه بتوانند صاحبخانه شوند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پروزه ساخت مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گفت: این پروژه‌ها به بنیاد مسکن واگذار شده است.

اسلامی با بیان اینکه احداث بیش از ۱۰۰ هزار واحد برنامه‌ریزی شده، اراضی مشخص و از مردم ثبت نام شده است، اظهار داشت: این پروژه در برخی از شهر‌ها آغاز شده و مردم واجد شرایط پول به حساب واریز می‌کنند.

او اضافه کرد: در شهر‌های کوچک که فراوان هستند زمین‌ها به صورت فردی و گروهی به مردم واگذار می‌شود تا با نقشه و نظارت بنیاد مسکن و پرداخت تسهیلات توسط بانک مسکن، تمام این افراد صاحب خانه شوند.

اسلامی افزود: ساخت مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت زمان زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد و از پر سرعت‌ترین پروژه‌های مسکن سازی است.

او بیان کرد: تعدادی شهر در کشور وجود دارد که به دلیل آماده نبودن زمین ثبت نام انجام نشده و به محض آماده شدن زمین ثبت نام آغاز می‌شود و بنابر این شهر فاقد مسکن وجود نخواهد داشت که در این دوره برای آن اقدام نشود.

وزیر راه و شهرسازی در سفر به شهرستان محلات از میدان حاجی آباد محلات و راه مواصلاتی این میدان به این شهر بازدید کرد.

محلات واقع در جنوب استان مرکزی ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد و شهرت آن در حوزه تولید سنگ تزئینی، گل و گیاه زینتی و تریکو است.

وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید و افتتاح چند طرح و رفع مشکلات حوزه راه و شهرسازی استان مرکزی ظهر چهارشنبه با استقبال استاندار و جمعی از مسئولان وارد ساوه شد و در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کرد و سپس در آغاز عملیات اجرایی طرح ۳۶۴و ۴۱۶ واحدی مسکن طرح اقدام ملی کوی علوی و فجر ساوه شرکت و بعد از آن به اراک - مرکز استان -سفر کرد.

آماده سازی زمین ۲۴ هکتاری اراک در راستای طرح اقدام ملی مسکن، بازدید از منازل سازمانی راه آهن اراک، بهره برداری طرح مشارکتی اراک، بازدید از منطقه حاشیه نشین کوی ولیعصر اراک، آغاز عملیات اجرایی ۲۴۰ واحدی طرح اقدام ملی در کوی سجادیه اراک، افتتاح طرح ۳۳۶ واحدی کوی سجادیه اراک و آغاز عملیات اجرایی ۶۰۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در کوی کوثر اراک و در نهایت دیدار با نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های سفر وزیر به استان مرکزی بود.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.