برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی و شورای دانش آموزی به صورت مجازی

مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی و شورای دانش آموزی خوزستان به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حبیب اله رمضانی مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت: قرار بود انتخابات مجلس دانش آموزی و شورای دانش آموزی در اسفند ماه پارسال برگزار شود که با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا به دیروز ۱۵ مرداد ماه موکول شد..

او افزود: برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس دانش آموزی و هیأت رئیسه شورا‌های دانش آموزی استان از طریق سامانه رای گیری به تفکیک جنسیت و در دو گروه مجزا به صورت آنلاین برگزار شد و با توجه به اینکه استان خوزستان در گروه ب استان‌های کشور قرار دارد از ساعت ۸ لغایت ۱۲ آغاز شد و با توجه به کشیده شدن به مرحله دوم یا سوم مجدد از ساعت ۱۴ لغایت ۱۶ ادامه داشت.

مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت: ۸۲ دانش آموز که شرایط لازم برای کاندید شدن این دوره از انتخابات را داشتند با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد دانش آموز ۴۸ دختر و ۳۴ پسر هستند.

حبیب اله رمضانی در خصوص این موضوع عنوان کرد: واجدین شرایط رای دادن نیز ۲۶۸ نفر از دانش آموزان هستند که شامل ۱۴۲دختر و ۱۲۶ نفر پسر هستند که دختران به کاندیدای دختر و پسران به کاندیدای پسر رای خواهند داد.

او در مورد سازوکار این انتخابات گفت: از مجموع ۲۷۰ داوطلب دانش آموز دختر و پسر منتخب استان ۱۸ داوطلبی که بیشترین میزان رای را کسب کنند به‌عنوان اعضای هیأت رئیسه شورای دانش آموزی استان انتخاب می‌شوند و از این تعداد دانش آموزان ۴ دختر و ۴ پسر که موفق به کسب بیشترین آرا را بدست آورند عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواهند شد که ۱۵۰ صندلی دارد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش آبادان یادآور شد: ۸ دانش آموز داوطلب از آبادان در این دوره از انتخابات شرکت کردند که از این تعداد ۴ دختر و ۴ پسر هستند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.