سناتور آمریکایی: ترامپ به دنبال سوء استفاده از اعتراضات در پورتلند است

سناتور ایالت اورگان دونالد ترامپ را متهم به دامن زدن به ناآرامی‌ها در پورتلند با هدف سیاسی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ران وایدن، سناتور ایالت اورگان در مجلس سنای آمریکا گفت دونالد ترامپ پلیس مخفی خود را به شهر پورتلند فرستاد تا به خشونت‌ها دامن بزند و برای آگهی‌های تبلیغاتی خود، خوراک سیاسی تدارک ببیند.

سناتور ران وایدن گفت: «رئیس جمهور ترامپ افسران فدرال را به اورگان فرستاد تا تصاویری از هرج و مرج و خشونت ایجاد کنند و او بتواند بهره برداری سیاسی خودش را انجام دهد و پایه و اساسی برای بحث و گفتگو درباره رفتار ناپسند و خیانت در امانت فراهم آورد.»

وی افزود: «در همان روز‌های ابتدایی پس از آنکه ماموران فدرال عقب نشینی کردند، هرج و مرج به شکلی گسترده در پورتلند متوقف شد، اما رئیس جمهور همچنان دارد از صحنه‌های خشونت و درگیری خودساخته برای آگهی‌های تبلیغاتی بهره می‌گیرد و به طور همزمان تهدید به تشدید ناآرامی و خشونت در پورتلند می‌کند.»

پیش تر ترامپ اعلام کرد نیرو‌های بیشتری را به پورتلند اعزام می‌کند تا با آنارشیست‌ها مقابله کنند. وی تاکید دارد این افراد که نیرو‌های فدرال با آنان مقابله می‌کنند، مشتی آنارشیست هستند و برخلاف آنچه برخی می‌گویند، نمی‌توان نام معترض بر آنان نهاد.

به باور ترامپ، این‌ها افرادی هستند که از آمریکا بیزارند و نمی‌توان اجازه داد به کار‌های خود ادامه بدهند. وضعی که در حال حاضر جاری است، بدتر از افغانستان است، خیلی بدتر و شاید بدتر از هر جایی باشد که کسی تا کنون دیده است که زمام همه آن‌ها در دست مشتی دموکرات لیبرال است که در صورت پیروزی جو بایدن، همه کشور به همین روزگار دچار می‌شوند.

پیش از این گزارشگر ویژه سازمان ملل از بروز رفتار خشونت‌آمیز و استفاده از گاز اشک آور علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز در آمریکا اعتراض و تاکید کرده بود که برخی از نیرو‌های فدرال ضمن مخفی کردن شماره‌های شناسایی خود، اقدام به دستگیری و ضرب‌وشتم غیرقانونی معترضان می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار