جنگل‌های جنوب فرانسه در آتش‌سوزی گسترده سوختند

حدود ۱۵۰۰ آتش‌نشان برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌های جنوب فرانسه که وزش باد سبب شده است پهنه بزرگی به وسعت ۱۵۰ کیلومتر مربع در آتش بسوزد، اعزام شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ اعلام کرد آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه مارتیگ در جنوب فرانسه بیش از ۱۰۰۰ هکتار جنگل را ویران کرده است و حدود ۱۵۰۰ آتش‌نشان برای مهار آتش به این منطقه اعزام شدند.

خبرنگار این شبکه تلویزیونی گفت تحقیقات درباره آتش‌سوزی در جنگل‌های جنوب فرانسه آغاز شده و تمامی احتمالات در حال بررسی است.

با اشاره به اینکه توده‌ای از آتش با چندین متر ارتفاع در منطقه مارتیگ در حال نابود کردن همه چیز است، وزش باد سبب شده است آتش‌سوزی پهنه بزرگی به وسعت ۱۵۰ کیلومتر مربع را در بربگیرد؛ در همه جا آتش وجود دارد و ده‌ها کامیون آتش‌نشانی و ۱۵۰۰ مامور آتش‌نشانی برای مهار آتش‌سوزی در منطقه مارتیگ بسیج شده اند.

خبرنگار فرانس۲۴ فزود: با وجود تلاش شبانه، آتش‌نشان‌ها هنوز نتوانسته اند آتش‌سوزی را مهار کنند، ولی توانسته اند جان افراد زیادی را نجات دهند.

اگلوف، فرمانده عملیات نجات گفت: حمایت از شهروندان اولویت نخست ما است به همین جهت تخلیه افراد و کمپ‌های این منطقه در دستور کار قرار گرفت. تخلیه این مناطق از افراد با مهیا کردن اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی باید هر چه سریعتر انجام شود و تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ تن از منطقه خارج شده اند؛ افرادی که امکان دسترسی به جاده‌ها را ندارند، در کنار سواحل پناه گرفته اند.

یکی از شهروندان فرانسوی نیز گفت: آتش‌نشان‌ها به ما دستور دادند که در مجاورت آب قرار بگیریم. هزاران تن از جمله گردشگران و ساکنان منطقه با قایق و کشتی از منطقه خارج و برخی در سالن‌های ورزشی اسکان داده شده اند. این گسترده‌ترین آتش‌سوزی در سال جاری میلادی در فرانسه است و برخی از آتش‌نشان‌ها می‌گویند تاکنون چنین آتش‌سوزی وسیعی را ندیده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
داریم بدبخت میشیم
آخرین اخبار