رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته در بوشهر آغاز شد

رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته همزمان با دیگر نقاط کشور در چهار حوزه امتحانی استان بوشهر آغاز شد.

رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته در بوشهر آغاز شدنماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: آزمون کارشناسی ارشد امروز پنجشنبه (۱۶مرداد) در چهار حوزه امتحانی این استان از ساعت ۸:۳۰ آغاز شده است و تا ۱۲:۳۰ ادامه دارد.

علی پاکیزه افزود: آزمون کارشناسی ارشد در استان بوشهر، ۶ هزار و ۶۶۰ نفر داوطلب دارد که سه هزار و ۷۳۵ نفر یعنی حدود ۵۶ درصد از داوطلبان، مرد و دو هزار و ۹۲۵ نفرشان یعنی نزدیک به ۴۴ درصد، زن هستند.

او  با اشاره به اینکه، آزمون جمعه و شنبه ۱۷ و ۱۸ مرداد نیز ادامه دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه پارسال ۶ هزار و ۲۲۰ داوطلب بوشهری در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کردند، امسال تعداد داوطلبان حدود هفت درصد بیشتر از پارسال شده است.


بیشتر بخوانید


نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی و دیگر ضوابط بهداشتی، امسال حوزه‌های آزمون کارشناسی ارشد در این استان از دو حوزه به چهار حوزه افزایش یافته است و در دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه پیام نور بوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر واحد عالی‌شهر و دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان (برازجان) برگزار می‌شود.

پاکیزه افزود: شرایط لازم برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد از جمله تعیین فاصله مورد نظر بین صندلی‌ها و ضدعفونی کردن حوزه‌ها، فراهم شده است. از سوی دیگر سازمان سنجش تعداد روز‌های برگزاری آزمون را افزایش و زمان آن را فقط به صبح محدود کرده است تا حوزه امتحانی پس از برگزاری هر آزمون ضدعفونی و برای روز بعد آماده شود.

او گفت: همه داوطلبان باید با ماسک حاضر شوند و از آوردن وسایل اضافی خودداری کنند. همچنین خانواده‌ها از همراهی فرزندانشان بپرهیزند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر با اشاره به تجربه برگزاری آزمون دکتری در هفته گذشته، بیان کرد: مشکل خاصی در برگزاری آزمون دکتری نداشتیم و داوطلبان هم نکات گفته شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.