صدور ۴۶ جواز صنعتی و معدنی در کهگیلویه و بویراحمد طی امسال

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور ۴۶ جواز صنعتی و معدنی از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سالار حسین پور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ایام کرونا واحد تولیدی الکل یاسوج که حدود ۱۰ سال تعطیل بود به چرخه تولید بازگشت و فعال شد.

حسین پور افزود: یک واحد تولید دستمال کاغذی گچساران در حال تولید ماسک است که روزانه ۴۱ هزار ماسک صنعتی تولید می کند.

او بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۶ جواز صنعتی و معدنی با اشتغالزایی ۹۰۱ نفر و سرمایه گذاری ۳۰۵ میلیارد تومان در استان صادر شده است.

حسین پور گفت: در مجموع ۵۲۸ جواز صنعتی با اشتغال ۸۱۱۶ نفر و سرمایه گذاری ۱۱۶۲ میلیارد تومان در استان صادر شده است.

او افزود: ۸۹ طرح پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷۰۷ میلیارد ریال را برای دریافت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون ۲۸ طرح ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات دربافت کرده اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: پتروشیمی گچساران ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم واحد الف این پتروشیمی در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

حسین پور در خصوص وضعیت پتروشیمی دهدشت نیز بیان کرد: این پتروشیمی پیشرفت چندانی نداشته اما شرکت هلدینگ خلیج فارس بعنوان سرمایه گذار جدید برای این پتروشیمی انتخاب شده و فعال تر خواهد شد.

او افزود: واحد معدنی آهک هیدراته چرام تا پایان بهمن ماه افتتاح و به بهره برداری می رسد و شرکت ایمیدرو کار این واحد را انجام می دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: واحد صنعتی"بیواتانول" باشت با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی در آینده با همکاری سازمان " ایمیدرو" به بهره برداری می رسد، تمام محصولات این واحد صنعتی که دومین واحد کشور بوده، صادراتی است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.